اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ظرفیت 10 تن لاشه گوشت

کشتارگاه بشرویه به اتاق پیش سرد مجهز شد

سرپرست شهرداری بشرویه از تجهیز کشتارگاه این شهرستان به اتاق پیش سرد با اعتباری بالغ بر 40 میلیون تومان خبر داد.

کشتارگاه بشرویه به اتاق پیش سرد مجهز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری بشرویه، علی روح‌بخش در بازدید از کشتارگاه شهرداری بشرویه اظهار داشت: کشتارگاه‌ها از مهم‌ترین عواملی هستند که در بهداشت گوشت نقش اساسی دارند.

وی با بیان این‌که کشتارگاه‌های دام به سه دسته سنتی، نیمه صنعتی و صنعتی تقسیم می‌شوند، افزود: کشتارگاه شهرداری بشرویه در دسته کشتارگاه‌های نیمه صنعتی قراردارد.

هزینه کرد 30  میلیون تومانی تجهیز و بهسازی کشتارگاه بشرویه

 

سرپرست شهرداری بشرویه ادامه داد: در این کشتارگاه عملیات پوست‎کنی دام بر روی خط کشتار(ریل) صورت می‌گیرد و بنابراین آلودگی ثانوی گوشت(نظیر کشیده شدن لاشه دام برروی زمین) کم می‌شود.

روح‌بخش از هزینه کرد 30 میلیون تومانی برای تجهیز و بهسازی کشتارگاه این شهرستان در سال گذشته خبر داد و  گفت: شهرداری بشرویه در سال گذشته عملیات بهسازی شامل حذف در و پنجره اضافه، کاشی‌کاری، لوله‎کشی، کف‎سازی، نصب جرثقیل، حمل لاشه دام، ایجاد حوضچه‌های آهکی و فضای سبز براساس استانداردهای شبکه بهداشت و درمان و شبکه دامپزشکی شهرستان بشرویه را انجام داده است.

سرپرست شهرداری بشرویه با بیان این‌که این کشتارگاه برابر با استانداردهای شبکه دامپزشکی شهرستان بهینه‌سازی و مورد استفاده قرار می‌گیرد، اذعان داشت: کشتارگاه شهرداری بشرویه در فاصله چند کیلومتر دورتر از شهر و خارج از محدوده بافت شهری قرار دارد.

وی با اشاره به شیوع بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، تصریح کرد: در راستای تضمین سلامت مصرف‌کنندگان و جلوگیری از شیوع این بیماری کشتارگاه بشرویه به اتاق پیش سرد مجهز شد.

نگهداری 24 ساعته لاشه کشتار در اتاق پیش سردکن

سرپرست شهرداری بشرویه اضافه کرد: با توجه به این‌که این بیماری از طریق گزش کنه و یا تماس خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود توصیه شده برای از بین رفتن این بیماری لاشه کشتار به مدت 24 ساعت در اتاق پیش سردکن نگهداری شود.

روح‌بخش افزود: پیش سردکن موجود در کشتارگاه شهرداری بشرویه با هزینه‌ای بالغ بر 40 میلیون تومان از محل اعتبارات ماده 12 مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی و با ظرفیت 10 تن لاشه گوشت خریداری شده است.

وی با بیان این‌که این دستگاه یکی از مجهزترین پیش سردکن‌ها در خراسان جنوبی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک با اعتباری بالغ بر چهار میلیون تومان از محل اعتبارات داخلی شهرداری این کشتارگاه به سیستم اعلام خطر و دوربین‌های مدار بسته، بیمه آتش‌سوزی و غیره نیز مجهز می‌شود.

سرپرست شهرداری بشرویه گفت: از 10 مهر ماه امسال تمامی گوشت‌های موجود در قصابی‌ها بعد از نگهداری آن به مدت 24 ساعت در پیش سردکن به بازار عرضه می‌شود.

روح‌بخش به مزایای وجود پیش سردکن در کشتارگاه ها اشاره کرد و افزود: سالم‌سازی گوشت، ترد شدن گوشت، از بین رفتن بیماری گوشت به ویژه تب کریمه کنگو، طبخ بهتر گوشت، حفظ کیفیت گوشت و حذف پاتوژن‌های احتمالی در گوشت از جمله این مزیت‌ها است.

انتهای پیام/69017/ل/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول