اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در شبکه دامپزشکی خراسان رضوی خبر داد

حضور 60 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های خراسان رضوی

نماینده ولی‌فقیه در شبکه دامپزشکی خراسان رضوی از حضور 60 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های استان و 10 ناظر در مشهد به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان خبر داد.

حضور 60 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد امیری ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به فرا رسیدن عید سعید قربان و انجام سنت قربانی اظهار کرد: قربانی کردن در ادیان توحیدی از زمان‌های گذشته وجود داشته است و حتی در ملل و اقوامی که با دین و ادیان توحیدی رابطه‌ای نداشته‌اند نیز وجود دارد.

وی تصریح کرد: در ذبح شرعی دو مسئله انجام می‌گیرد که یکی رعایت بهداشت به صورت کامل و دیگری انجام دستورات شرعی و اسلامی است.

امیری افزود: از اقدامات حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در دامپزشکی استان آموزش به صورت کامل به تمام ذابحان در کشتارگاه‌های استان است و بعد از گذراندن دوره آموزش برای افراد کارت ویژه صلاحیت ذبح شرعی صادر می‌شود.

وی با توصیه به مردم در مورد انجام عمل قربانی در داخل کشتارگاه‌های استان خاطرنشان کرد: 35 ناظر شرعی در کشتارگاه‌های استان وجود دارد که این تعداد در ایام عید سعید قربان به 50 تا 60 ناظر می‌رسد؛ تعداد کشتارگاه‌ها نیز در استان 33 واحد است.

امیری با اشاره به اینکه در کشتارگاه‌های طیور به علت حجم بالای کار دو ناظر وجود دارد، افزود: از این تعداد ناظر در استان حدود 10 ناظر در مشهد مستقر هستند.

وی در پایان با اشاره به انجام اعمالی نظیر مالیدن خون دام ذبح شده به اتومبیل و اطفال تازه متولد شده گفت: در اسلام این‌گونه اعمال هیچ جایگاهی ندارد و فقط به قربانی کردن سفارش کرده است.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول