اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه خبر داد

واکسیناسیون 14 هزار راس دام در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: در 9 ماهه امسال 14 هزار و 750 راس دام علیه بیماری‌های واگیردار در شهرستان بشرویه واکسینه شدند.

واکسیناسیون 14 هزار راس دام در بشرویه

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار داشت: رعایت اصول بهداشتی و واکسیناسیون دام‌ها نقش مهمی در بالابردن سطح ایمنی بدن دام در برابر عوامل بیماری‌زا دارد و سبب افزایش سطح بهداشت و سلامت غذایی جامعه انسانی می‌شود.

 

وی ادامه داد: در راستای ارائه خدمات به عشایر در این شهرستان در 9 ماهه امسال 14 هزار و 750 راس دام علیه بیماری‌های واگیردار در این شهرستان واکسینه شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با بیان اینکه واکسیناسیون 9 هزار و 550 راس دام علیه بیماری‌های غیر واگیردار انجام شده است، تصریح کرد: همچنین 19 هزار و 255 راس دام علیه بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و 57 قلاده سگ واکسینه شدند.

گوهری یادآور شد: شبکه دامپزشکی با اجرای برنامه‌های مختلف و انجام اقدامات پیشگیرانه در زمینه انتقال بیماری‌های انگلی و سلامت فرآورده‌های پروتئینی نقش موثری دارد.

توزیع 153 لیتر سم برای مبارزه با انگل‌های خارجی در بشرویه

این مسئول عنوان کرد: به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی 153 لیتر سم و برای مبارزه با انگل‌های داخلی 102 لیتر شربت برای دام‌های عشایر شهرستان توزیع شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: آگاهی و اطلاع‌رسانی به دامداران و مرغداران در زمینه افزایش سطح اطلاعات آنها از بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آن یکی از فعالیت‌های دامپزشکی است.

گوهری اذعان داشت: 31 کلاس آموزشی در زمینه بیماری‌های واگیردار، غیرواگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برگزار شده که 571 فراگیر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی در پایان متذکر شد: همچنین یک‌هزار و 840 بروشور و پمفلت آموزشی در ارتباط با این بیماری‌ها در سطح شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول