اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه خبر داد

جوجه‌ریزی 318 هزار قطعه در مرغداری‌های بشرویه

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: سال گذشته بیش از 318 هزار قطعه در مرغداری‌های شهرستان بشرویه جوجه‌ریزی شده است.

جوجه‌ریزی 318 هزار قطعه در مرغداری‌های بشرویه

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: به منظور پیشگیری از بروز و انتقال بیماری‌های وابسته به انگل‌ها، افزایش کمیت و کیفیت گوشت و شیر و افزایش کیفیت پوست و پشم شبکه دامپزشکی اقداماتی را برای مبارزه با انگل‌های خارجی و داخلی دام انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: بعضی از انگل‌های دامی ناقل بیماری‌های خطرناکی همچون تب کریمه کنگو به انسان هستند که سمپاشی و حمام دادن دام نقش بسزایی در کنترل این بیماری‌ها دارد.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه تصریح کرد: سال گذشته 528 لیتر سم برای مبارزه با بیماری‌های جلدی گاو و گوسفند و 418 لیتر سم برای سمپاشی جایگاه نگهداری دام‌ها در سطح شهرستان مصرف شده است.

گوهری یادآور شد: همچنین 532 لیتر شربت برای مبارزه با انگل‌های داخلی و 700 کیلوگرم مکمل برای مبارزه با بیماری‌ها در خشکسالی مصرف شده است.

توزیع 946 لیتر سم برای مبارزه با انگل‌های خارجی در بشرویه

وی عنوان کرد: به منظور مبارزه با انگل‌های خارجی به ویژه تب کریمه کنگو 946 لیتر سم در سطح این شهرستان مصرف شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با بیان اینکه تامین بهداشت طیور پرورشی و مقابله و کنترل تلفات و بیماری‌های طیور نقش بسزایی در رونق اقتصادی منطقه دارد، گفت: با شروع فصل سرما و امکان افزایش بیماری‌های طیور، رعایت دقیق ضوابط قرنطینه‌ای و امنیت زیستی در تمامی سطوح واحدهای پرورش مهمترین عامل در جلوگیری از بروز و گسترش بیماری‌های تنفسی طیور است.

گوهری افزود: سال گذشته واکسیناسیون 2 میلیون و 37 هزار قطعه علیه بیماری‌های طیور انجام شده است. همچنین 320 مورد بازدید و مراقبت از واحدهای پرورش طیور و 140 مورد نمونه‌برداری از طیور انجام شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه از جوجه‌ریزی بیش از 318 هزار قطعه در مرغداری‌های این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: برای مبارزه با بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان 140 مورد نمونه‌برداری از واحدهای پرورش و مراکز نگهداری طیور انجام شده که طی این آزمایشات بر روی نمونه‌های ارسالی به آزمایشگاه موردی از این بیماری تایید نشده است.

گوهری ادامه داد: آگاهی و اطلاع‌رسانی به دامداران و مرغداران در زمینه افزایش سطح اطلاعات آن‌ها از بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آن یکی از فعالیت‌های دامپزشکی است که در این زمینه نیز 44 کلاس آموزشی در زمینه بیماری‌های واگیردار، غیر واگیردار دامی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام برگزار شده که 770 فراگیر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی یادآور شد: همچنین یک‌هزار و 820 بروشور و پمفلت آموزشی در رابطه با این بیماری‌ها در سطح شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/69006/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول