اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی مشهد:

91 درصد ذبح دام‌های خراسان رضوی در کشتارگاه‌های مجاز انجام می‌شود

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان مشهد گفت: بیش از 91 درصد ذبح دام‌های استان در کشتارگاه‌های مجاز صورت می‌گیرد.

91 درصد ذبح دام‌های خراسان رضوی در کشتارگاه‌های مجاز انجام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مجید روحانی‌نژاد ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت فرا رسیدن ایام عید سعید قربان در محل شبکه دامپزشکی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: امروزه با وجود بیماری‌های نوپدید و بازپدید و همچنین عدد قابل توجهی از انتقال بیماری‌ها از دام به انسان که در حدود 70 درصد است باید تمهیداتی در این زمینه اندیشیده شود.

وی افزود: ذبح دام نذری در کشتارگاه‌های استان در سال 91 حدود 3 هزار و 253 رأس در محیط داخلی کشتارگاه و حدود 261 رأس در محیط‌های خارج از کشتارگاه صورت گرفته که حدود 91 درصد است و نسبت به سال 90 حدود 20 درصد افزایش نشان می‌دهد.

روحانی‌نژاد گفت: با فرهنگ‌سازی‌های انجام شده تعداد یک‌هزار و 300 رأس دام از مراکز امور خیریه و 950 رأس دام نیز توسط خود خیرین به محیط کشتارگاه آمده و قربانی شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه کشتار باید در محیط کشتارگاه‌ انجام گیرد و هر گونه کشتار در خارج از کشتارگاه‌ها طبق ماده 688 قانون مجازات‌های اسلامی جرم محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: ارائه خدمات و تحویل دام از محیط کشتارگاه به صورت کاملاً رایگان انجام می‌شود.

روحانی‌نژاد ادامه داد: 150 اکیپ سیار بازرسی در شبکه دامپزشکی استان وجود دارد که از این تعداد 63 تیم ثابت و 87 تیم به صورت سیار مستقرند.

این مسئول افزود: 98 نفر از افراد دامپزشک و 156 نفر دیگر غیردامپزشک هستند و در شبکه دامپزشکی فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: حدود 56 درصد کشتارهای استان در کشتارگاه‌ها انجام می‌شود.

روحانی‌نژاد با بیان اینکه طی شش ماه نخست سال جاری تعداد کشتارهای خارج از کشتارگاه مشهد 76 فقره بوده است، گفت: 427 نفر در همین راستا به تعزیرات حکومتی فرستاده شده‌اند و پنج مورد اخطار و پلمب صورت گرفته است.

این مسئول ادامه داد: همچنین محکومیت سه نفر به یکسال حبس و 9 نفر به حبس بالای چهار ماه از دیگر موارد قابل اشاره است.

وی گفت: برای عید قربان سال جاری 2 هزار و 500 رأس دام تهیه شده است و مدت انجام ذبح دام در حدود 2.5 تا 3 ساعت پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/2202/ز30/چ3000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول