اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه خبر داد

نظارت بر 2 هزار فرآورده خام دامی در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: در نه ماهه امسال یک هزار و 898 مورد فرآورده خام دامی در این شهرستان مورد نظارت قرار گرفت.

نظارت بر 2 هزار فرآورده خام دامی در بشرویه

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت فرآورده‌های خام دامی و تامین بهداشت جامعه بر تمامی مراحل تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی نظارت و کنترل می‌شود.

وی ادامه داد: در نه ماهه امسال یک هزار و 898 مورد فرآورده خام دامی در این شهرستان نظارت شده و 2 هزار و 353 لاشه دام در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

* ضبط 239 کیلوگرم فراورده خام دامی از سطح شهرستان بشرویه

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه از ضبط 239 کیلوگرم فرآورده خام دامی از سطح این شهرستان خبر داد و افزود: همچنین 704 کیلوگرم فرآورده خامی در کشتارگاه ضبط شده است.

گوهری تصریح کرد: در نه ماهه امسال بیش از 138 تن گوشت قرمز پس از نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی وارد چرخه مصرف انسانی شده است.

وی عنوان کرد: یک هزار و 704 کیلوگرم گوشت قرمز غیربهداشتی در کشتارگاه به علت آلودگی به بیماری‌های دامی و انگلی ضبط شده و از چرخه انسانی خارج و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه یادآور شد: به منظور رفاه حال مردم و افزایش سطح بهداشت در ایام ویژه مانند محرم و صفر، عید قربان و ماه رمضان این شبکه اقدام به راه‌اندازی اکیپ‌های سیار و ثابت برای بازرسی لاشه دام‌های نذری کرده است.

* صدور مجوز بهداشتی حمل 1593 رأس گوسفند و بز در بشرویه

گوهری عنوان کرد: برای یک هزار و 593 رأس گوسفند و بز، 485 رأس گاو و گوساله و 225 هزار و 600 مرغ زنده مجوز بهداشتی حمل صادر شده است.

وی، صدور مجوز حمل بهداشتی فرآورده‌های خام دامی شامل 2 هزار کیلوگرم تخم مرغ،17 هزار کیلوگرم پشم و 2 میلیون و 494 هزار و 800 کیلوگرم شیر را از اقدامات دامپزشکی برای کنترل و نظارت بر فرآورده‌های خام دامی در این شهرستان بیان کرد.

انتهای پیام/69006/ن20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول