اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه خبر داد

ضبط 160 کیلوگرم فرآورده خام دامی در بشرویه

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه گفت: از ابتدای سال جاری 160 کیلوگرم فرآورده خام دامی در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

ضبط 160 کیلوگرم فرآورده خام دامی در بشرویه

علی گوهری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه اظهار کرد: از اهداف مهم دامپزشکی نظارت بر همه مراحل تولید، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی برای تامین بهداشت و سلامت جامعه است.

وی ادامه داد: در شش ماه نخست سال جاری برای 830 راس گوسفند و بز، 370 راس گاو و گوساله و 133 هزار و 500 مرغ زنده مجوز بهداشتی صادر شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه با بیان اینکه برای 2 هزار کیلوگرم تخم‌مرغ مجوز صادر شده است، تصریح کرد: برای 9 هزار کیلوگرم پشم نیز مجوز بهداشتی صادر شده است.

گوهری افزود: هم‌چنین روی یک‌هزار و 185 مورد فرآورده‌ خام دامی نظارت شده و یک‌هزار و 622 لاشه دام در کشتارگاه مورد بازرسی بهداشتی قرار گرفت.

وی از ضبط 160 کیلوگرم فرآورده خام دامی از سطح شهرستان خبر داد و گفت: از ابتدای سال جاری، 654 کیلوگرم فرآورده خام دامی در کشتارگاه ضبط شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی بشرویه آگاهی و اطلاع‌رسانی به دامداران و مرغداران در زمینه افزایش سطح اطلاعات آن‌ها از بیماری‌ها و راه‌های پیشگیری از آن را از دیگر فعالیت‌های دامپزشکی در این شهرستان عنوان کرد.

گوهری اضافه کرد: 18 کلاس آموزشی در زمینه بیماری‌های واگیردار، غیرواگیردار دامی و بیماری مشترک بین انسان و دام برگزار شده که 305 فراگیر در این کلاس‌ها شرکت کردند.

وی ادامه داد: یک هزار و 300 بروشور و پمفلت آموزشی در ارتباط با این بیماری‌ها در  سطح شهرستان توزیع شده است.

انتهای پیام/ز20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول