اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل:

کشتارگاه صنعتی خلخال تا دهه‌ فجر افتتاح می‌شود

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: کشتارگاه صنعتی خلخال برای تامین گوشت مورد نیاز جنوب استان اردبیل تا دهه ‌فجر تکمیل و راه‌اندازی خواهد شد.

کشتارگاه صنعتی خلخال تا دهه‌ فجر افتتاح می‌شود

صادق صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: موافقت اولیه با احداث کشتارگاه صنعتی در مشگین‌شهر نیز صادر شده است که امیدواریم با همکاری بخش خصوصی این کشتارگاه هر چه زودتر احداث شده و بستر تامین گوشت سالم در مناطق شمالی استان اردبیل بهتر از گذشته فراهم آید.

وی اولویت این اداره کل را توسعه و گسترش کشتارگاه‌های صنعتی و تعطیلی کشتارگاه‌های سنتی اعلام کرد و گفت: ما هم اکنون در دو شهر اردبیل و پارس‌آباد کشتارگاه صنعتی راه‌اندازی کردیم و سعی داریم گوشت مورد نیاز این دو شهر و برخی از مناطق همجوار را به شکل سالم و بهداشتی تامین کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از نصب برچسب‌ها و کدهای سلامت گوشت بر روی لاشه خبر داد و افزود: ما با برچسب‌هایی که به چهار گوشه لاشه دام می‌زنیم سعی داریم به مشتری اطمینان دهیم که گوشت موجود در قصابی‌ها از سلامت و صحت کافی برخوردار است.

صالحی عنوان کرد: با توجه به اینکه مردم این استان زیاد راغب نیستند گوشت بسته‌بندی بخرند و بیشتر علاقمند هستند گوشت عرضه شده به قصابی‌ها را خریداری کنند ما در توزیع گوشت قرمز به قصابی‌ها و مراکز عرضه سعی داریم برای جلب رضایت مشتری و رفع نگرانی‌های احتمالی از سلامت گوشت به چهار طرف لاشه دام اطلاعات کامل مبنی بر تاریخ تولید، انقضا و مدت زمان مصرف را درج کنیم تا مشتریانی که اقدام به خرید می‌کنند با مشکلی روبرو نشوند.

این مسئول ادامه داد: این طرح که در دو استان در حال اجراست در اردبیل با استقبال خوب هموطنان روبرو شده و با بارکدی که روی برچسب‌ها وجود دارد ماموران نظارتی و کنترلی ما می‌توانند صحت و سلامت لاشه را تامین کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل ابراز داشت: هموطنان اطمینان داشته باشند گوشت‌هایی که مهر دامپزشکی روی آن زده شده است از سلامت و ایمنی بهتری برخوردار است و در استفاده از آن‌ها هیچ مشکلی وجود ندارد.

صالحی خاطرنشان کرد: ما در کلیه شبکه‌های دامپزشکی سعی می‌کنیم تا در این زمینه مراقبت‌های لازم را انجام دهیم تا مبادا گوشت ناسالم و فاسد وارد چرخه‌ مصرف شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تنها دامپزشکی گواهی مرتبط برای صادرات محصولات دامی و فرآورده‌های آن به خارج از کشور صادر می‌کند به طوری که ما در تایید سلامت گوشت و دیگر فرآورده‌های دامی و لبنی سعی می‌کنیم به وظیفه خطیر خود عمل کرده و با هر‌گونه موارد غیر‌بهداشتی برخورد کنیم.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل در خصوص صادرات عسل نیز یادآور شد: بیش از 60 تن عسل در شش ماه امسال به خارج از کشور به ویژه عراق، چین و مالزی صادر شده است.

صالحی در خصوص آزمایشات مکرری که در مورد عسل ناب و تقلبی صورت گرفته است نیز تاکید کرد: آزمایشات مختلفی در زمینه خلوص عسل، درصد قندهای استفاده شده و سایر مواد بهداشتی در تولید عسل توسط دامپزشکی انجام شده است.

این مسئول در پایان به خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: امیدواریم مردم با اطمینان خاطر بیشتری در خرید و مصرف مواد دامی و فرآورده‌های دیگر اقدام کنند چرا که دامپزشکی با مراقبت‌های لازم سعی می‌کند سلامت آن‌ها را تضمین کند.

انتهای پیام/62003/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول