اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی گلستان عنوان کرد

پیش‌بینی 165 هزار تن تولید گوشت در سال جاری

رئیس جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه پیش‎بینی می‌شود در سال جاری 165 هزار تن گوشت در استان تولید شود گفت: فقدان کشتارگاه صنعتی مشکل اساسی استان در بخش تولید گوشت است.

پیش‌بینی 165 هزار تن تولید گوشت در سال جاری

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، سید نصیر سیدمحمدی عصر امروز در حاشیه سومین همایش کشوری بررسی چالش‎ها و فرصت‎های پیش روی صنعت دامپروری در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: استان گلستان به عنوان یکی از قطب‌های کشاورزی در بخش‌های زراعت، باغبانی و به ویژه دامی است.

وی ادامه داد: استان گلستان با وجود 4 میلیون واحد دامی و در حدود 870 واحد مرغداری فعال یکی از قطب‎های مهم تولید گوشت کشور است.

پیش‌بینی تولید 165 هزار تن گوشت در سال جاری

سیدمحمدی بیان کرد: در بخش طیور تولید سال گذشته در حدود 120 هزار تن بوده که پیش‌بینی می‎شود در سال جاری این میزان به 165 هزار تن برسد.

وی افزود: بر اساس مقایسه آماری میزان تولید در این بخش در 6 ماه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته است.

رئیس جهادکشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: در بخش گوشت قرمز بالغ بر 12 درصد افزایش تولید داشته‎ایم که توانستیم گوشت قرمز 30 هزار تنی را در استان تولید کنیم.

سیدمحمدی افزود: یکی از مشکلات استان عدم وجود کشتارگاه مناسب است که اگر این مشکل حل شود می‌توانیم شاهد توسعه دامداری در استان باشیم.

وی متذکر شد: در پیگیری‎های سال گذشته تا به امروز توانسته‎ایم تسهیلات مناسب برای احداث دو کشتارگاه صنعتی با ظرفیت 20 هزار تن برای استان دریافت کنیم و امیدواریم در روزهای آینده نخستین کشتارگاه به بهره‎برداری برسد.

سیدمحمدی گفت: در حال حاضر دام‎ها خارج از استان ذبح می‌شود و این یکی از مواردی است که مانع توسعه دامداری از استان است.

تولید 70 درصد گوشت و شیر کشور در دامپروری‎های روستایی

رئیس جهادکشاورزی استان گلستان تصریح کرد: استان گلستان یک ظرفیت دیگری به عنوان باقیمانده کاه ناشی از تولید گندم در استان دارد که حداقل به میزان یک میلیون و 100 هزار تن است که متاسفانه این میزان از استان خارج می‎شود.

سیدمحمدی تاکید کرد: غنی‎سازی این محصول و استفاده از آن برای خوراک دام از جمله برنامه‎های آینده در این بخش است.

وی افزود: تمرکز ما در جهادکشاورزی استان بیشتر بر روی اعطای تسهیلات بوده و این تنها حمایتی است که در بخش دام می‎توانیم انجام دهیم.

سیدمحمدی اعلام کرد: از 265 میلیارد تومان اعتبار تسهیلاتی که در بخش کشاورزی در سال‎های 1390 و 1391 به گلستان اختصاص یافته بالغ بر 75 درصد از این اعتبار در بخش دام و طیور و به‎خصوص دامپروری استفاده شده است.

وی اضافه کرد: این کمک‎ها موجب شده تا رتبه تولید مرغ استان بر اساس آمار وزارت جهادکشاورزی از رتبه 6 به سه ارتقا پیدا کند.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان گلستان تاکید کرد: یکی از برنامه‎ریزی‎های ما توسعه دامپروری‎های روستایی است.

سیدمحمدی در پایان ابراز داشت: بالغ بر 70 درصد تولید گوشت و شیر کشور را دامپروری‎های کوچک روستایی تامین می‎کنند که اگر این دامپروری‎ها را منوط به داشتن زمین کنیم، آن بخش وابستگی به علوفه هم برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/83004/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول