اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش اداره کل فنی‌ و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

تحقق 80 درصد تعهدات فنی و حرفه‌ای در زمینه آموزش معتادین

رئیس آموزش اداره کل فنی ‌و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تحقق بیش از 80 درصد تعهدات این دستگاه در زمینه آموزش معتادین و اقشار آسیب‌پذیر گفت: این آموزش‌ها در 13 حرفه آموزشی به کارآموزان ارائه شد.

تحقق 80 درصد تعهدات فنی و حرفه‌ای در زمینه آموزش معتادین

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، علی جاویدانه عصر امروز در نشست با خبرنگاران با اشاره به عملکرد موثر فنی و حرفه‌ای استان در 6 ماه نخست سال اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزشی فنی و ‌حرفه‌ای در سطح استان آموزش مهارت‌های فنی به معتادان بود.

وی عنوان کرد: در 6 ماه نخست سال‌جاری بیش از 17 هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی برای معتادین بهبود یافته و اقشار آسیب‌پذیر استان در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان اجرا شد.

آموزش معتادین و اقشار آسیب‌پذیر در بیش از  13 حرفه آموزشی

رئیس آموزش اداره کل فنی ‌و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به این‌که معتادین بهبود یافته آموزش‌های لازم را در 13 حرفه آموزشی کسب کردند، تصریح کرد: این آموزش‌ها در رشته‌هایی چون جوشکاری با فرآیند قوس الکتریکی، کارگر راهسازی، پرورش‌دهنده زنبور عسل، پرورش‌دهنده قارچ صدفی، مربی مهد کودک زیر پنج سال، راسته‌دوز، دوزنده پوشاک حمام، مانتو‌دوز، بچه‌گانه دوز و دخترانه‌دوز، روبان‌دوز، سرویس و نگهداری خودرو، قلاب باف و چرم و جیر به کارآموزان ارائه داده شد.

این مسئول در فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که این آموزش‌ها مطابق با استانداردهای بین‌المللی ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: برای شرکت کنندگان پس از قبولی در آزمون گواهینامه مهارتی صادر شد.

رئیس آموزش اداره کل فنی و حرفه‌ای کهگیلویه و بویراحمد، تعهدات آموزش معتادین بهبود یافته و اقشار آسیب‌پذیر جامعه در مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای استان در سال 92 حدود 42 هزار نفر ساعت عنوان کرد و ادامه داد: تاکنون بیش از 80 درصد تعهدات این بخش تحقق یافته است.

افزایش تمایل جوانان و خانواده‌ها به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای

وی آموزش معتادین و اقشار آسیب‌پذیر را گامی موثر در تقویت روحیه خودباوری و امید به آینده دانست و تاکید کرد: در گام‌های بعدی بدنه جامعه و خانواده‌ها باید با آغوش باز پذیرای کارآموزان معتاد و اقشار آسیب پذیر باشند تا مبادا باعث انزوای آن‌ها شوند.

جاویدانه با بیان اهمیت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد روحیه کار و تلاش در میان اقشار مختلف جامعه اظهار داشت: خوشبختانه در سال‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری در زمینه تمایل خانواده‌ها و جوانان به سمت آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بودیم که این خود ناشی از اثرگذاری و کارایی آموزش‌های این نهاد است.

انتهای پیام/82008/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول