اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با روز 27 مهر ماه

همایش استاندارد کیفیت در زنجان برگزار می‌شود

مدیرکل استاندارد استان زنجان از برگزاری همایش استاندارد کیفیت در زنجان خبر داد و گفت: این همایش با حضور مسئولان ارشد سازمان ملی استاندارد و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

همایش استاندارد کیفیت در زنجان برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، داوود کارگرزاده ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره در پیش بودن روز جهانی استاندارد اظهار داشت: 22 مهر ماه روز جهانی استاندارد نامگذاری شده است.

وی از برگزاری همایش استاندارد کیفیت در زنجان خبر داد و افزود: این همایش با حضور مسئولان ارشد سازمان ملی استاندارد و مسئولان استانی برگزار می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان زمان برگزاری همایش استاندارد کیفیت را 27 مهر ماه اعلام و اضافه کرد: برگزاری این همایش اهداف خاصی دارد.

این مسئول توسعه و ترویج فرهنگ استاندارد و تقدیر از واحدهای نمونه در کیفی‎سازی را، از اهداف برگزاری همایش استاندارد کیفیت زنجان اعلام و اضافه کرد: در این راستا از 17 واحد تولیدی تجلیل می‌شود.

کارگرزاده از تقدیر هشت مدیر کنترل کیفیت در استان زنجان خبر داد و افزود: از یکی از متصدیان آزمایشگاه‌ها که همکار استاندارد محسوب می‌شوند، در همایش استاندارد کیفیت تقدیر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه روز استاندارد به صورت هفتگی برگزار می‌شود، ادامه داد: شعار تعریف شده برای این هفته «استانداردهای بین‌المللی تضمین‎کننده تغییر مثبت» انتخاب شده است.

مدیرکل استاندارد استان زنجان با بیان اینکه برای روزهای هفته استاندارد، اسامی مختلفی انتخاب شده است، افزود: استاندارد و ایمنی نام روز 16 مهر و روز اول این هفته بوده است.

این مسئول روز استاندارد و حقوق شهروندی را اسم روز دوم هفته استاندارد عنوان و اضافه کرد: روز استاندارد و تجارت جهانی، روز استاندارد و فرهنگ اسلامی، روز استاندارد و پژوهش، روز استاندارد و حماسه اقتصادی و در نهایت روز جهانی استاندارد (استانداردهای بین‌المللی تضمین‎کننده تغییر مثبت) دیگر عناوین انتخاب شده برای هفته استاندارد است که هر کدام از این عناوین حاوی پیام خاص خود است.

کارگرزاده رعایت استانداردهای بین‌المللی را تضمین‎کننده حضور در بازارهای جهانی دانست و اضافه کرد: شعار روز جهانی استاندارد توسط این سازمان انتخاب و به سازمان‌های ملی اعلام می‌شود.

وی استانداردهای بین‌المللی را حاصل اجماع نظرات کارشناسان دانست و تصریح کرد: استانداردهای روز جهانی استاندارد توسط کارشناسان برجسته در حوزه‌های مختلف اعم از برق، آب، ایمنی، بهداشت، محیط زیست، فناوری و اطلاعات و موارد دیگر تعریف می‌شود.

مدیرکل استاندارد استان زنجان در ادامه گزارشی از اقدامات انجام شده توسط این اداره کل طی شش ماه گذشت از سال‎جاری را ارائه داد که شامل واحدهای مشمول استاندارد، تعداد واحدهای موفق به اخذ علامت استاندارد، تعداد پروانه‌های تعلیقی، پروانه‌های تذکر داده شده، واحدهای اخطار گرفته و پلمب شده بود.

این مسئول به بازدیدهای انجام شده از واحدهای خدماتی از جمله 108 آسانسور نصب شده اشاره و تصریح کرد: طی شش ماه گذشته از سال 635 واحد اعم از تولیدی و خدماتی بازبینی فنی شده‌اند.

کارگرزاده به نمونه‌برداری‌های انجام شده از یک‎هزار و 350 واحد اشاره و اضافه کرد: 328 باسکول ثابت همکف هم از آغاز سال‎جاری تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته‌اند.

مدیرکل استاندارد استان زنجان به آزمون‌های انجام شده از نازل‌های عرضه سوخت طی شش ماه گذشته از سال‎جاری اشاره کرد و متذکر شد: از آغاز سال‎جاری 793 جایگاه عرضه بنزین و گازوئیل مورد ارزیابی قرار گرفته است.

وی در پایان اذعان داشت: از آغاز سال‎جاری تاکنون 464 مورد ارزیابی هم در امور دیگر انجام شده است.

انتهای پیام/73004/ن40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول