اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی خبر داد

شناسایی بیش از 2 هزار واحد مشمول استاندارد اجباری در آذربایجان غربی

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از شناسایی 2 هزار و 105 واحد مشمول استاندارد اجباری در قالب اجرای طرح تجا در استان خبر داد.

شناسایی بیش از 2 هزار واحد مشمول استاندارد اجباری در آذربایجان غربی

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار کرد: استانداردسازی نقش مهمی در رونق اقتصادی جوامع و تجارت جهانی دارد و بر این اساس اکنون به موضوع اساسی بسیاری از کشورهای دنیا تبدیل شده است. 

وی ضمن یادآوری شانزدهم مهرماه به عنوان نخستین روز از هفته استاندارد، تصریح کرد: این روز با عنوان روز استاندارد و ایمنی نام‌گذاری شده است.

جلایر از وجود برنامه‌های مختلفی در استان برای تأکید بر نقش استاندارد در تأمین امنیت جوامع خبر داد و افزود: واحدهای تولیدی با هدایت شدن به سمت استانداردسازی و اقشار جامعه با گرایش به سوی فرآورده‌های دارای نشان استاندارد، هر یک می‌توانند به وظیفه خود در این راستا عمل کنند.

وی با اشاره به شعار جهانی استاندارد سال 2013 «استانداردهای بین‌المللی تضمین‌کننده تغییر مثبت» است، گفت: استاندارد زبان مشترک کشورهای دنیا است و وجود آن سبب ارائه بهتر خدمات شده است و در نتیجه امکان تبادل فرآورده‌های تولیدی را در سطح جهانی فراهم می‌کند.

جلایر  در ادامه تعداد کل واحدهای زیرپوشش اداره کل استاندارد آذربایجان غربی را 900 واحد تولیدی و خدماتی عنوان کرد و افزود: از این تعداد 477 واحد دارای پروانه استاندارد هستند.

وی همچنین تعداد فرآورده‌های تولید شده دارای استاندارد در استان را 929 مورد اعلام کرد و گفت: در حال حاضر تعداد فرآورده‌های مشمول استاندارد اجباری در استان نیز 870 مورد بوده که 549 مورد از آن مربوط به فرآورده‌های صنایع کشاورزی است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با بیان اینکه طرح تجا یا توسعه جامع استانداردسازی، به منظور شناسایی واحدهای مشمول استاندارد اجباری در استان اجرا می‌شود، تصریح کرد: بر اساس مصوبه قانونی موجود در این زمینه، همه واحدهای شناسایی شده ملزم به اخذ استاندارد خواهند بود.

وی تعداد واحدهای مشمول استاندارد شناسایی شده در استان را 2 هزار و 105 واحد اعلام کرد و گفت: 299 واحد از این تعداد تاکنون مشمول استاندارد اجباری شده‌اند.

جلایر علاوه بر کالاهای صنعتی، خودرو و بخشی از قطعات آن، بسته‌بندی، سلولوزیت و فلزات سنگین تولید داخل را نیز از کالاهای مشمول استاندارد برشمرد و اضافه کرد: این کالاها نیز اخیراً به لیست کالاهای مشمول استاندارد وارد شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه هم‌اکنون 412 واحد تولیدی و خدماتی در استان دارای پروانه استاندارد نیستند، خاطرنشان کرد: استانداردسازی فرآیندی فنی و زمان‌بر بوده و نیازمند همکاری و مشارکت بخش‌های مختلف جامعه است.

انتهای پیام/61006/ز40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول