اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

پنیر پیتزا با نام تجاری ساریکا غیر استاندارد است

مدیرکل استاندارد استان مرکزی از شهروندان خواست از خریداری و مصرف پنیر پیتزای ساریکا خودداری کنند.

پنیر پیتزا با نام تجاری ساریکا غیر استاندارد است

سید سعید میرنظامی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: یک محموله پنیر پیتزای پروسس با علامت تجاری ساریکا که بر اساس تبصره 5 ذیل ماده 9 توسط بازرسان یکی از ادارات استاندارد استانی توقیف شده بود، پس از آزمون و تایید آلودگی کلی و با عنایت به بحرانی بودن آلودگی فوق و غیر قابل مصرف بودن محموله به منظور انهدام و اعمال قانون به تعزیرات حکومتی شهرستان مربوطه ارجاع شد.

وی تصریح کرد: اداره تعزیرات حکومتی پس از بررسی شواهد، توزیع کننده را مقصر شناخته و به جزای نقدی و معدوم کردن کل محموله محکوم کرد، بر همین اساس از همه شهروندان درخواست می‌شود در صورت مشاهده این محصول، مراتب را به اداره کل استاندارد استان مرکزی اعلام کنند.

مدیرکل اداره استاندارد استان مرکزی همچنین از ورود کله قند و دستمال کاغذی تقلبی به بازار اراک خبر داد و بیان کرد: با توجه به ورود این محصولات تقلبی به بازار مردم باید در خرید این نوع محصولات دقت کنند.

میرنظامی با بیان اینکه فرآورده‌های دستمال کاغذی از نظر اندازه‌گیری تعداد، حجم، اندازه، لطافت، مقاومت، بو، روشنی و ...و آزمون‌های میکروبی در آزمایشگاه‌های اداره کل استاندارد استان مرکزی مورد آزمون قرار می‌گیرند، ادامه داد: عرضه این محصول باید منطبق با علامت‌های درج شده بر روی بسته‌ها باشد که در برخی از موارد، تعداد برگه‌های دستمال کاغذی موجود در بسته، با تعداد درج شده بر روی بسته‌ها متفاوت است و شهروندان باید در هنگام مشاهده از خرید آن خودداری کنند.

وی ابراز داشت: متاسفانه مدتی است دستمال کاغذی‌های غیر استاندارد و فله‌ای در بازار عرضه می‌شود که این نوع دستمال کاغذی‌ها دارای آلودگی میکروبی هستند و مصرف آن سلامت مردم را با خطر مواجه می‌کند.

مدیرکل اداره استاندارد و تحقیقات استان مرکزی با اشاره به تقلبی بودن قند کله نام‌آوران اظهار کرد: این نوع قند غیر بهداشتی و غیر استاندارد است و شهروندان باید از خرید آن خودداری کنند.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی همچنین از برگزاری نخستین جلسه تخصصی بررسی جایگاه‌های CNG در استان خبر داد و گفت: براساس دستورالعمل بازرسی مخازن و متعلقات جایگاه‌ها و نحوه اجرای دستورالعمل مذکور، نخستین نشست تخصصی جایگاه‌های CNG  با حضور اعضای کمیته نظارتی استان شامل اداره کل استاندارد، شرکت‌های ملی پخش گاز و فرآورده‌های نفتی، مدیریت بحران، سازمان صنعت، معدن و تجارت و نماینده‌ انجمن صنفی در محل اداره کل استاندارد مرکزی برگزار شد که در این نشست پس از بحث و تبادل نظر برای ایجاد ایمنی و جلوگیری از پیش‌آمدهای احتمالی مقرر شد نخستین مرحله بازرسی مخازن و بازرسی ادواری طبق ضوابط استانداردهای ملی 9426  و 6792 با همراهی نمایندگان اعضای کمیته نظارت صورت پذیرد.

انتهای پیام/87003/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول