اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد:

20 هزار واحد در استان یزد مشمول استاندارد شده است

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد گفت: در حال حاضر 20 هزار واحد در استان یزد مشمول دریافت علامت استاندارد شده‌اند.

20 هزار واحد در استان یزد مشمول استاندارد شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حسین حبیبی، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: بر اساس طرح «تجا»، تا پایان سال 96، کلیه واحدهای صنعتی استان یزد باید علامت استاندارد دریافت کنند.

وی افزود: در حال حاضر بخشی از این طرح آغاز شده و بانک اطلاعات صنایع استان یزد در اختیار موسسه استاندارد قرار داده شده است.

حبیبی با اشاره به بازرسی‌های موسسه استاندارد در استان یزد اظهار داشت: در سال گذشته توسط بازرسان اداره استاندارد این استان، 3هزار و 240 بازرسی انجام شده که 2هزار و 387 مورد مربوط به واحدهای تولیدی و بقیه مربوط به واحدهای صنفی و خدماتی بوده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد با بیان اینکه آزمایشگاه‌های همکار استاندارد، گلوگاه این سازمان در امر بازرسی هستند، خاطرنشان کرد: ناظران و بازرسان استاندارد، نظارت کافی و کامل بر این آزمایشگاه‌ها نیز دارند.

وی بیان کرد: در طول بازرسی‌ها، 6هزار و 118 مورد نمونه‌برداری انجام شده که این نمونه‌ها از مواد غذایی، شوینده‌ها، لوازم آرایشی و بهداشتی و ... بوده است.

حبیبی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعاتی که در سیستم آماری استاندارد استان یزد به ثبت رسیده است، تا پایان سال 91، 5هزار و 369 مورد بازرسی انجام شده که از این تعداد 4هزار و 115 نمونه معادل 77 درصد مطابق با استاندارد و 2هزار و 254 نمونه معادل 23 درصد نیز مغایر با استاندارد است.

وی یادآور شد: 79 درصد از این نمونه‌ها مربوط به واحدهای تولیدی و بقیه مربوط به بازار استان یزد بوده است.

حبیبی ادامه داد: این بازرسی‌ها و سنجش کیفیت و استاندارد آنها در بخش‌های مختلف مواد غذایی، مصالح ساختمانی، طلا، مواد شیمیایی و ... بوده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه سنجش استاندارد دستگاه‌ها و تجهیزات پارک‌ها و شهربازی‌ها نیز از چندی پیش در دستور کار اداره استاندارد قرار گرفته است، اظهار داشت: در استان یزد در حال حاضر 90 دستگاه و وسیله بازی در پارک‌های مرکز استان و شهرستان‌های اردکان، میبد و بافق نصب است که از این تعداد 30  درصد پلمپ شده‌اند.

حبیبی تاکید کرد: پلمپ آنها به دلیل عدم برخورداری از استانداردهای لازم و عدم تامین امنیت برای استفاده کنندگان از این وسایل بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 30 درصد از این دستگاه‌ها پلمب شده‌اند، 21 درصد دارای مجوز استاندارد هستند و بقیه در حال طی مراحل لازم برای دریافت مجوز از اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد هستند.

حبیبی بیان کرد: بر این اساس، شهربازی‌ پارک‌های شهرستان‌های اردکان و میبد کاملا تعطیل و دستگاه‌ها پلمب شده هستند و در بافق، نیمی از دستگاه‌های نصب شده، پلمپ شده‌اند.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته استاندارد اظهار داشت: از 16 تا 22 مهرماه به عنوان هفته استاندارد نامگذاری شده است و شعار امسال این هفته، «استانداردهای جهانی، تضمین کننده تغییر مثبت» است که برنامه‌های این هفته نیز بر اساس آن اجرا می‌شود.

وی از برگزاری برنامه‌ای ویژه در 19 مهرماه در یزد خبر داد و افزود: این برنامه به مناسبت پاسداشت هفته استاندارد در یزد برگزار می‌شود و یکی از مسئولان کشوری در این مراسم حضور خواهد داشت.

حبیبی همچنین از بازدید دانش‌آموزان مدارس یزد از موسسه استاندارد و آشنایی با فعالیت‌های این موسسه در طول هفته استاندارد خبر داد.

انتهای پیام/2464/صا40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول