اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد همدان خبر داد

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی استاندارد در همدان

مدیرکل استاندارد همدان از برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی استاندارد در همدان از تاریخ 17 تا 20 مهرماه خبر داد.

برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی استاندارد در همدان

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، فرهاد تیموری ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز هفته استاندارد از 16 مهرماه اظهار داشت: امسال شعار جهانی هفته استاندارد، با عنوان «استانداردهای بین‌المللی، تضمین‌کننده تغییر مثبت» نامگذاری شده است.

وی گفت: اگر نیازمند به ایجاد تغییرات مثبت، سازنده و اصلاحات در نظام جهانی در موضوعات مختلف هستیم باید از ابزار جامع و دقیق استاندارد بهره برد.

مدیرکل استاندارد همدان با اشاره به برگزاری برنامه‌های مختلف در این هفته افزود: برگزاری نمایشگاه تخصصی استاندارد در نمایشگاه بین‌المللی استان همدان را می‌توان یکی از مهمترین این برنامه‌ها قلمداد کرد.

وی تصریح کرد: این نمایشگاه از تاریخ 17 مهرماه آغاز به کار می‌کند و علاقه‌مندان می‌توانند تا 20 مهرماه از آن بازدید کنند.

تیموری ساعت بازدید از این نمایشگاه را 15 تا 20 عنوان کرد و افزود: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه تخصصی استاندارد است که در معرض دید مردم قرار می‌گیرد.

وی ابراز داشت: مراسم افتتاحیه این نمایشگاه با معرفی واحدهای برتر استاندارد استان برگزار می‌‌شود.

مدیرکل استاندارد استان همدان گفت: از آن جا که احساس می‌شد باید ظرفیت‌های استاندارد در استان را به عینیت در آورد، نسبت به ایجاد این نمایشگاه اقدام کردیم.

وی ابراز داشت: در این نمایشگاه قسمت‌های مختلفی چون ارزیابی و انطباق، واحدهای آزمایشگاه همکار، کالا و خدمات استاندارد، آموزش و ترویج استاندارد، بازرسی و خدماتی درنظر گرفته شده است.

تیموری از غرفه مخصوص کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه خبر داد و افزود: در این غرفه سعی شده موضوعات مربوط به استاندارد برای کودکان و نوجوانان ارائه شود.

وی با بیان اینکه شرکت‌های آموزشی نیز در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت، گفت: این شرکت‌ها در طول برگزاری نمایشگاه، کارگاه‌های آموزشی را دایر خواهند کرد.

مدیرکل استاندارد همدان ادامه داد: تعدادی از واحدهای تولیدی نیز با فعال کردن غرفه فروش در این نمایشگاه، کالاهای استاندارد را با قیمت مناسب به مردم عرضه می‌کنند.

وی از استقرار دستگاه تست عیار مصنوعات گرانبها در این نمایشگاه خبر داد و ابراز داشت: عیارسنجی طلا و نقره مردم به صورت رایگان انجام خواهند گرفت.

تیموری با بیان اینکه در مجموع 90 واحد در این نمایشگاه مستقر می‌شوند، افزود: 71 واحد تولیدی، هشت واحد آزمایشگاهی، پنج واحد بازرسی و خدماتی، دو واحد آموزشی و چهار واحد نیز مربوط به سایر بخش‌ها در این نمایشگاه در معرض دید عموم قرار می‌گیرند.

وی از برگزاری مسابقه‌ای در طول برگزاری نمایشگاه خبر داد و ابراز داشت: به 10 نفر از برندگان این مسابقه، سبدی از کالاهای استاندارد هدیه می‌شود.

مدیرکل استاندارد همدان در ادامه ابراز امیدواری کرد این نمایشگاه از چنان جذابیتی برخوردار باشد که خود واحدهای تولیدی، پیشنهاد برگزاری این نمایشگاه در سال را داشته باشند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از اول تیر امسال 299 کالا مشمول استاندارد اجباری کالا شده‌اند، گفت: کارشناسان استاندارد در این زمینه وارد فعالیت شده‌اند تا با مذاکره با تولیدکنندگان این کالا، زمینه استانداردسازی آنها را مهیا کنند.

تیموری در پایان آب شهر همدان را استاندارد خواند و ابراز داشت: در برخی از نقاط استان، مشکل جزئی استانداردی در کیفیت آب وجود داشت که گزارش آن به صورت محرمانه به مسئولان ارائه شده است.

انتهای پیام/89002/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول