اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی:

69 نشان استاندارد در آذربایجان غربی ابطال شد

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی از ابطال 69 مورد نشان استاندارد در نیمه نخست سال جاری در این استان خبر داد.

69 نشان استاندارد در آذربایجان غربی ابطال شد

منصور جلایر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: وجود نشان استاندارد، نشان از ارائه بهتر خدمات به مشتری بوده و زمینه را برای تبادل کالاها در سطوح بین‌المللی فراهم می‌کند که خود می‌تواند به عنوان عاملی مهم در توسعه و رونق اقتصادی جوامع موثر باشد.

وی از تدوین 116 استاندارد ملی، از سال 77 تا پایان سال 91 در آذربایجان غربی خبر داد و افزود: تنها در نیمه نخست سال جاری، 78 مورد استاندارد ملی در استان تدوین شده است.

جلایر با اعلام این خبر افزود: بر این اساس تعداد استانداردهای تدوین شده در شش ماهه نخست سال جاری در استان، معادل 67 درصد کل استانداردهای تدوین شده از سال 77 تا پایان 91 است.

وی این امر را جهشی بزرگ در زمینه تدوین استاندارد در استان عنوان و تصریح کرد: دستیابی به این توانمندی بزرگ مرهون تلاش و توان علمی و پژوهشی بالای آزمایشگاه‌های همکار است.

مدیرکل استاندارد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه آذربایجان غربی از قطب‌های کشاورزی کشور محسوب می‌شود، گفت: با عنایت به این مسئله بیش از 50 درصد استانداردهای تدوین شده در استان مربوط به فرآورده‌های بخش کشاورزی است.

وی همچنین به صدور 91 مورد نشان استاندارد جدید در نیمه نخست سال جاری اشاره کرد و افزود: در 276 مورد نیز نشان استاندارد تمدید شده است.

جلایر از ابطال 69 مورد نشان استاندارد در طول سال جاری در استان خبر داد و تصریح کرد: نشان استاندارد سه واحد تولیدی نیز به حالت تعلیق درآمده است.

وی در این راستا به انجام 757 مورد بازرسی در سال جاری اشاره کرد و گفت: تعداد یک هزار و 223 مورد نیز از واحدهای تولیدی در سال جاری نمونه‌برداری شده است که در این میان صنایع فلزی و کشاورزی سهم عمده‌ای را در بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌های به عمل آمده داشته‌اند.

انتهای پیام/61006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول