اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی کردستان عنوان کرد

تدوین 130 استاندارد ملی در کردستان

مدیرکل استاندارد و تحقیقات کردستان از تدوین 130 استاندارد ملی در اداره‌کل استاندارد استان خبر داد.

تدوین 130 استاندارد ملی در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، نجم‌الدین شیخ‌عطاری صبح امروز به مناسبت هفته استاندارد در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان در سنندج اظهار کرد: در حال حاضر 178 کشور عضو سازمان بین‌المللی استاندارد هستند که ایران یکی از کشورهای فعال عضو این سازمان است.

وی به ارائه گزارش عملکردی در 6 ماهه نخست امسال پرداخت و تصریح کرد: هم‎اکنون 296 واحد فعال در استان زیرپوشش استاندارد هستند.

وی از کاهش صدور پروانه جدید واحدها در 6 ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته خبر داد و عنوان کرد: در این مدت 26 پروانه جدید برای واحدهای تولید، خدماتی، صنعتی در استان صادر شد که این میزان در نیمه نخست سال گذشته 34 پروانه بوده است.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات کردستان تعداد پروانه‌های تمدید شده در 6 ماهه نخست امسال را 118 پروانه ذکر کرد و ادامه داد: 58 واحد نیز در نیمه نخست امسال به دلیل کاهش کیفیت محصولات و یا عدم انجام تعهدها و یا همچنین بدهی‌هایی که به سازمان استاندارد داشتند، تعلیق شدند.

شیخ‌عطاری بیان داشت: بیشتر واحدهای تعلیق شده مربوط به مصالح ساختمانی بودند که در مدت تعلیق به این واحدها اجازه فروش داده نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: تعدادی از واحدهای تعلیقی بعد از مدتی با رفع مشکلات مطرح شده دوباره شروع به کار کردند.

شیخ‌عطاری بابیان اینکه در 6 ماهه نخست امسال 14 پروانه در استان ابطال شدند، عنوان کرد: اگر واحدی ظرف حداکثر سه ماه نسبت به تطبیق تولید خود با استانداردهای موجود اقدام نکند پروانه واحد وی ابطال می‌شود.

مدیرکل استاندارد و تحقیقات کردستان با اشاره به اینکه در هر واحد تولیدی باید یک مدیر کنترل کیفیت وجود داشته باشد، افزود: در حال حاضر 392 مدیر کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی استان مشغول فعالیت هستند که 36 نفر از این مدیران در شش ماهه نخست امسال تایید صلاحیت شدند.

شیخ‌عطاری با بیان اینکه بیش از 22 هزار استاندارد ملی تاکنون در ایران تدوین شده است، تصریح کرد: در استان کردستان هم تاکنون 79 پروانه تدوین و کدملی دریافت کردند و 51 پروانه نیز در حال تدوین است که تاپایان سال کدملی را دریافت خواهند کرد.

گفتنی است، 16 تا 22 مهرماه به نام هفته استاندارد در ایران نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام/79003/ح30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول