اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

اختصاص 1000 هکتار از اراضی فردوس به کشت گندم

رئیس جهادکشاورزی فردوس از اختصاص یک‌هزار هکتار از اراضی این شهرستان به کشت گندم خبر داد.

اختصاص 1000 هکتار از اراضی فردوس به کشت گندم

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: گندم یکی از محصولات استراتژیک در سطح کشور محسوب می‌شود که تولید آن در خودکفایی و رشد اقتصادی تاثیر بسزایی دارد.

وی گفت: در سال جاری با اعلام قیمت خرید تضمینی گندم به میزان هر کیلوگرم هزار و 50 تومان، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از هزار هکتار از اراضی شهرستان به کشت گندم اختصاص یابد.

رئیس جهادکشاورزی فردوس افزود: با توجه به شرایط خاص منطقه از نظر شوری آب و خاک بیش از 70 درصد کشت با استفاده از بذر همدانی عریض انجام می‌شود.

نظارت کارشناسان بر مراحل داشت و برداشت گندم

غلامی تصریح کرد: با هدف افزایش میزان تولید گندم، مراحل کاشت و اجرای طرح‌های مصوب نظیر کشت حفاظتی، کشت مستقیم، بوجاری و ضدعفونی بذر در سطح 180 هکتار از اراضی با حضور یک نفر کارشناس ناظر انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در زمان کشت توصیه‌های فنی لازم توسط کارشناس ناظر به گندم‌کاران ارائه و همچنین دو مورد شبکه مراقبت و پیش‌آگاهی متشکل از نیروهای فنی جهاد و کارشناسان بخش خصوصی کار نظارت بر مراحل داشت و برداشت، مبارزه با آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز را انجام می‌دهند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس از گندم‌کاران خواست تا با توجه به موجودی کود اوره در انبارهای توزیع، هرچه سریع‌تر نسبت به دریافت کود اقدام کنند تا در مرحله داشت گندم و استفاده از کود اوره به عنوان کود سرک با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/69007/ق20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول