اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

پیش‌بینی برداشت 34 هزار تن انار در فردوس/ انار فردوس در مسیر آسیای میانه

رئیس جهاد کشاورزی فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بیش از 34 هزار تن انار از باغ‌های این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 34 هزار تن انار در فردوس/ انار فردوس در مسیر آسیای میانه

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: در سال جاری از هر هکتار از باغات انار شهرستان فردوس 17 تا 20 تن انار برداشت می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات خرید انار در شهرستان فردوس خبر داد و افزود: امسال برای برداشت محصول مبلغ یک میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که از این میزان یک میلیارد و 500 میلیون تومان به خرید انار اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی نیز وام‌های ارزان‌ قیمت به ارزش 200 میلیون تومان برای خرید انار در نظر گرفته است که متقاضیان می‌توانند خرید کلی انار را با همکاری تشکل‌های مرتبط انجام و از تسهیلات 18 درصد خرید بهره‌مند شوند.

غلامی یادآور شد: شهرستان فردوس دارای دو هزار و 100 هکتار باغات انار است که پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 34 هزار تن انار از این باغات برداشت شود.

وی با اشاره به تاخیر پیش آمده در برداشت انار گفت: با توجه به گرمای شدید فصل تابستان، برداشت انار در شهرستان فردوس از 20 مهرماه آغار می‌شود.

کاهش 10 درصدی برداشت انار در فردوس

رئیس جهاد کشاورزی فردوس از کاهش 10 درصدی برداشت انار در سال جاری خبر داد و افزود: سرمازدگی اسفندماه و بهار گذشته، کاهش 10 درصدی برداشت و آفتاب سوختگی فصل تابستان نیز 20 درصد کاهش کیفیت محصول انار را در برداشته است.

غلامی با اشاره به اینکه صادرات انار در سال گذشته به سبب تحریم‌ها و نبود بازار مناسب خرید کاهش داشته است، تصریح کرد: سال گذشته 500 تن انار فردوس به کشورهای دیگر صادر شد که البته این آمار متعلق به صادرات مستقیم انار از فردوس است.

وی یادآور شد: امسال با رایزنی‌های انجام شده با کشورهای عربی و آسیای میانه بیش از هزار تن انار فردوس به این کشورها صادر می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس، واحد تولید رب انار، واحدهای بسته‌بندی و صادرات و سردخانه پنج هزار تنی را از جمله صنایع فعال انار در فردوس عنوان کرد و گفت: نبود محل نگهداری، بسته‌بندی مناسب، مشکلات حمل‌ونقل، مسائل امنیتی به دلیل بی‌حصار بودن باغات انار، کمبود نیروی کار و نیز همزمانی فصل برداشت انار با محصول زعفران سبب شده که کشاورزان نسبت به فروش محصول خود عجله کنند.

غلامی افزود: شتاب کشاورز برای فروش محصول و نبود خریدار مناسب سبب شکست قیمت شده و این امر نیز خود سبب می‌شود تا کشاورز ارزش واقعی دسترنج خود را دریافت نکند.

انتهای پیام/69010/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول