اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

پیش‌بینی برداشت 15 هزار تن انار در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 15 هزار تن انار از سطح باغات این شهرستان برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 15 هزار تن انار در فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: شهرستان فردوس با سطح زیر کشت 2 هزار و 50 هکتار انار در جایگاه نخست تولید این محصول در خراسان جنوبی و جایگاه هفتم کشور قرار دارد.

وی افزود: بیش از 92 درصد از باغات انار فردوس متعلق به رقم تجاری شیشه کپ است که این نوع انار خاصیت ماندگاری عالی، طعم شیرین، بازار پسندی مطلوب و کیفیت بالایی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس ارقام دیگر انار این شهرستان را شامل ملس، انار قند پوست سفید، پوست سیاه، شهسوار و انار باغی شلغمی عنوان و تصریح کرد: تنها هشت درصد انار تولیدی شهرستان فردوس متعلق به این ارقام است.

* کاهش 50 درصدی برداشت انار در فردوس

غلامی گفت: سرمای شدید اواخر اسفندماه 90 و اوایل فروردین ماه 91 سبب سرمازدگی باغات انار شهرستان فردوس شد که این مسئله کاهش 50 درصدی برداشت انار نسبت به سال گذشته را در پی دارد.

وی متذکر شد: به سبب استفاده از روش‌های مبارزه بیولوژیک و تلفیقی در ارتباط با کنترل آفت کرم گلوگاه انار در باغات، انار تولیدی شهرستان فردوس در سال جاری از کیفیت بالایی برخوردار و درصد خسارت کمتر از 10 درصد است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس اذعان داشت: به منظور جلوگیری از آفتاب سوختگی، باغداران شهرستان از هرس فرم مناسب و پوشش میوه با کاغذ استفاده کرده و به توصیه‌های فنی کارشناسان در این ارتباط عمل کرده‌اند.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول