اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی فردوس خبر داد

پیش‌بینی برداشت 8.5 تن زعفران خشک در فردوس

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی شهرستان فردوس از پیش‌بینی برداشت 8.5 تن زعفران خشک از مزارع زعفران این شهرستان خبر داد.

پیش‌بینی برداشت 8.5 تن زعفران خشک در فردوس

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: شهرستان فردوس یکی از قطب‌های تولید زعفران و سومین تولید‌کننده این محصول در خراسان جنوبی است.

وی با اشاره به کیفیت مطلوب زعفران شهرستان فردوس گفت: زعفران فردوس در موسسه تحقیقاتی خراسان به عنوان‌ مرغوب‌ترین زعفران از نظر عطر و رنگ‌دهی شناخته شده است.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: در حال حاضر برداشت زعفران از سطح 2 هزار و 850 هکتار از مزارع سطح شهرستان فردوس آغاز و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری 8.5 تن زعفران خشک از مزارع این شهرستان برداشت شود.

* کاهش 40 درصدی برداشت زعفران در فردوس

غلامی کم‌آبی و خشکسالی‌های پیاپی را از مهم‌ترین مشکلات زعفران‌کاران عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری به سبب کمبود آب در شهرستان میزان برداشت زعفران نسبت به سال گذشته 40 درصد کاهش یابد.

وی یادآور شد: زعفران به گل سلامتی، سلطان ادویه‌ها و طلای سرخ معروف و علاوه بر خاصیت ضدافسردگی و ضد سرطانی بودن در مصارف دارویی نیز کاربردهای فراوانی دارد.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس میزان برداشت زعفران در هر هکتار از مزارع این شهرستان را سه کیلوگرم دانست و گفت: با تسهیلات اختصاص یافته به کارگروه توسعه بخش کشاورزی پیش‌بینی می‌شود که در سال آینده سطح زیر کشت زعفران در شهرستان فردوس افزایش یابد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول