اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهادکشاورزی فردوس خبر داد

بهره‌برداری از 20 پروژه کشاورزی فردوس در دهه فجر

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی فردوس گفت: در ایام دهه فجر امسال بیش از 20 پروژه کشاورزی در این شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهره‌برداری از 20 پروژه کشاورزی فردوس در دهه فجر

عباسعلی غلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردوس اظهار کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های کشاورزی فردوس برای بیش از 30 نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد می‌شود.

وی افزود: پروژه‌های کشاورزی فردوس با اعتباری معادل 11 میلیارد و 114میلیون ریال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که بیش از 943 خانوار نیز از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

رئیس جهاد کشاورزی فردوس تصریح کرد: بهره‌برداری از سه استخر ذخیره آب، 10 طرح انتقال آب، سه طرح احداث کانال بتنی، دو طرح احیاء و مرمت قنوات، یک طرح احداث گلخانه سبزی و صیفی و یک طرح گازکشی گلخانه سبزی و صیفی از جمله طرح‌های افتتاحی در دهه فجر امسال است.

وی همچنین از تصویب 277 طرح کشاورزی در کارگروه توسعه بخش کشاورزی فردوس خبر داد و یادآور شد: تاکنون بیش از 4 میلیارد و 500 میلیون تومان تسهیلات از طریق بانک‌های عامل شهرستان به متقاضیان پرداخت شده است.

غلامی گفت: با بهره‌برداری از طرح‌های مصوب در کارگروه توسعه بخش کشاورزی فردوس برای تعداد 214 نفر اشتغال ایجاد و موقعیت شغلی تعداد 107 نفر نیز تثبیت شده است.

کلنگ‌زنی 7 پروژه کشاورزی در فردوس

رئیس جهاد کشاورزی فردوس افزود: در ایام دهه فجر امسال همچنین تعداد هفت طرح کشاورزی در این شهرستان کلنگ‌زنی و با بهره‌برداری از آن برای تعداد 130 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

وی طرح تولید بیوکمپوست از ضایعات گیاهی و حیوانی، طرح پرورش بلدرچین، توسعه شرکت فرآورده‌های لبنی و احداث جایگاه سوخت فسیلی را از جمله طرح‌هایی عنوان کرد که عملیات اجرایی آن در دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

غلامی تصریح کرد: توسعه واحد تولید رب گوجه‌فرنگی، ترشیجات، کنسرو غیرگوشتی، تولید کود آلی بنتونیت‌دار، تولید آبمیوه، خوراک دام و تولید روغن خام نیز از دیگر پروژه‌هایی کشاورزی فردوس است که در دهه فجر امسال کلنگ‌زنی می‌شود.

انتهای پیام/69007/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول