اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل جوانان اردبیل تاکید کرد

ترویج ازدواج آسان و کم توقع/ حوزه فرهنگ بستر مناسب ترویج ازدواج است

مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: باید در جامعه بستر ازدواج آسان، کم دغدغه همراه با اطمینان‌بخشی فراهم آید تا بسیاری از سبک‌ها و آداب و رسوم غلط از جامعه رخت بربندد.

ترویج ازدواج آسان و کم توقع/ حوزه فرهنگ بستر مناسب ترویج ازدواج است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احد پازاج عصر امروز در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان اردبیل اظهار داشت: سبک زندگی نسل جدید تغییر کرده و می‌بایست برنامه‌ریزی‌ها برای این نسل با در نظر گرفتن ویژگی‌های زندگی آنها همراه با فرهنگ‌سازی در این زمینه باشد.

وی تصریح کرد: در امر ازدواج موانع و مشکلات متعددی وجود دارد که  تغییر و دگرگونی ارزش‌ها و تفاوت معیارهای جوانان در ازدواج از جمله مشکلات مهم به شمار می‌آید.

پازاج خاطر نشان کرد: مصرف‌گرایی، تجمل‌گرایی، افزایش انتظارات و توقعات، گسترش تشریفات ازدواج، تأثیر جهیزیه و مهریه بر افزایش منزلت اجتماعی، تغییر ساختار خانواده، فقدان فرصت‌های شغلی مناسب و مسئله مسکن از جمله مسائل مهم و تأثیرگذار در تعویق ازدواج به شمار می‌آیند.

این مسئول اضافه کرد: باید از ظرفیت دستگاه‌های اجرایی به ویژه توان کارشناسی و علمی صاحب نظران برای برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تأمین و تهیه بسته‌های فرهنگی در مورد ازدواج و دیگر مسائل مربوط به جوانان استفاده کنیم.

وی بیان کرد: با توجه به آمارهای اخیر و مشکلات مالی و فرهنگی جامعه در مورد ازدواج جوانان سعی شده برنامه‌ها و مصوبات کاربردی به این جلسه ارائه شود تا بتوانیم پاسخگوی دغدغه‌های جوانان در این حوزه باشیم.

پازاج یادآور شد: اداره ورزش و جوانان استان با همکاری دیگر دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی کرده که در ایام هفته ازدواج همزمان با سالگرد ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) برگزار می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان ادامه داد: برگزاری همایش تجلیل از فعالان و خیرین ازدواج استان، برگزاری نمایشگاه تبیین و ترویج ازدواج آسان و پایدار، برگزاری کارگاه آموزش مهارت‌های فرزندپروری برای مادران جوان، راه‌اندازی بانک جامع اطلاعات ازدواج و خانواده استان، ارائه مشاوره‌های رایگان در مراکز مشاوره استان، برگزاری مسابقه طرح‌ها و ایده‌های کاربردی جهت ترویج ازدواج آگاهانه و آسان، دیدار با زوجین موفق جانباز و ایثارگر و یا دارای توانمندی‌های خاص و استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در راستای تبلیغ و ترویج ازدواج از جمله برنامه‌های مهم اداره کل ورزش و جوانان با همکاری اعضای ستاد ساماندهی در هفته ازدواج می‌باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل نیز در سخنانی گفت: ازدواج موفق و آسان زمینه‌ساز خانواده‌های سالم و در نتیجه جامعه سالم است و برای رسیدن به این امر مهم همکاری و همدلی دستگاه‌های اجرایی ضروری است.

عباس دستباز افزود: جوانان قشر فعال جامعه محسوب می‌شوند و ساماندهی این قشر و رفع موانع پیش روی ازدواج و اشتغال جوانان نیازمند برنامه‌ریزی همه‌جانبه و منطبق با ارزش‌های اسلامی است.

وی اظهار داشت: با توجه به آغاز هفته ازدواج دستگاه‌های اجرایی عضو ستاد ساماندهی امور جوانان برنامه‌های پیشنهادی مصوب خود را در این بخش به اجرا در آورند.

دستباز با تاکید بر اینکه تبلیغ و ترویج امر ازدواج می‌بایست با ظرافت‌های خاص و تخصص‌های لازم صورت پذیرد، خاطر نشان کرد: افزایش آمار ازدواج همواره با کاهش بزهکاری و ناهنجاری‌های اجتماعی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش برای تحقق این امر آسمانی و دینی استحکام خانواده‌ها و جامعه را به دنبال دارد، گفت: طرح جامع ازدواج نیز در همین راستا تهیه و تدوین شده اما می‌بایست مورد مطالعه و بررسی‌های کارشناسی بیشتری قرار گیرد.

در این جلسه نمایندگان دستگاه‌های اجرایی به ارائه گزارش از عملکرد خود در حیطه جوانان پرداختند.

در پایان جلسه از شهرام فکری به عنوان کارشناس فعال ستاد ساماندهی امور جوانان استان با اهدای لوحی تقدیر شد.

انتهای پیام/62003/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول