اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 4 سال گذشته/

5 هزار نفر عضو شناسنامه‌دار شبکه فعالان ازدواج استان یزد هستند

رئیس شبکه فعالان ازدواج استان یزد گفت: از زمان آغاز فعالیت شبکه فعالان ازدواج استان یزد تاکنون، بیش از 5 هزار نفر در استان یزد، عضو شناسنامه‌دار شبکه فعالان ازدواج استان یزد هستند.

5 هزار نفر عضو شناسنامه‌دار شبکه فعالان ازدواج استان یزد هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، علی پارسانیا، ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: این 5هزار نفر خدمات فرهنگی، آموزشی و اقتصادی از این شبکه دریافت کرده‌اند که محور خدمات این شبکه، آگاه سازی، فرهنگ سازی، الگوسازی و حمایت اقتصادی بوده است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های آگاه سازی و فرهنگ سازی، برای بیش از 27 هزار نفر طی یک سال، کلاس و کارگاه ‌آموزشی برگزار شده است، بیان کرد: نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی با موضوع ازدواج نیز 48 مرتبه در نقاط مختلف استان یزد برگزار شده است.

پارسانیا با بیان اینکه میانگین سن ازدواج در استان یزد در حال افزایش است بنابراین لازم است با فرهنگ سازی و ترویج ازدواج، بانی ازدواج‌های آسان و به هنگام و البته پایدار باشیم، تصریح کرد: در این عرصه فعالیت بیش از پیش رسانه‌ها به ویژه رسانه ملی و خیران امر ازدواج ضروری است.

وی با بیان اینکه در سال 90، میانگین سن ازدواج برای مردان 25 سال و برای زنان 21 سال بوده است، افزود: این میزان در سال 91 افزایش یافت به نحوی که میانگین سن ازدواج مردان 26 و زنان 22 سال اعلام شد.

رئیس شبکه فعالان ازدواج همچنین با اشاره به اینکه آمار افرادی که در سن ازدواج قرار گرفته یا از سن ازدواج آنها گذشته است نیز افزایش یافته است، بیان کرد: آمار مردان هرگز ازدواج نکرده در سنین 20 تا 34 سال به 67هزار و 860 نفر و زنان هرگز ازدواج نکرده 15 تا 34 سال نیز به 63هزار و 33 نفر رسیده است.

وی عنوان کرد: سال گذشته 11هزار و 683 ازدواج در استان یزد رخ داد که از این میزان بیش از 10 هزار شهری و بیش از هزار مورد نیز روستایی بوده است.

پارسانیا خاطرنشان کرد: آمار طلاق در همین مدت، هزار و 126 مورد بوده است که از این میزان 67 مورد روستایی و بقیه شهری بوده است.

وی با بیان اینکه آمار طلاق در حوزه شهری بسیار بیشتر از حوزه روستایی است، بیان کرد: در مناطق شهری نسبت ازدواج به طلاق 9 و در مناطق روستایی یک است.

پارسانیا همچنین با بیان اینکه وضعیت تجرد مطلق در استان یزد نگران کننده شده است، افزود: آمار مجردانی که به تجرد مطلق نزدیک می‌شوند، بالاست و لازم است در این زمینه چاره اندیشی شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اول ذی‌الحجه، سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) عنوان کرد: به همین مناسبت،‌ هفته اول ذی‌الحجه، هفته ازدواج نامگذاری شده و شبکه فعالان ازدواج برنامه‌های متعددی را در این هفته اجرا می‌کند.

رئیس شبکه فعالان ازدواج استان یزد بیان کرد: در جشن ازدواجی که به همین مناسبت برگزار می‌شود، از خادمان عرصه ازدواج تقدیر خواهد شد ضمن اینکه زوج‌های موفق و خوشبخت به عنوان الگویی برای جوانان در این برنامه معرفی می‌شوند.

انتهای پیام/2464/ک40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول