اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور بانوان فرمانداری بجنورد:

سن ازدواج دختران در بجنورد بالا نرفته است

مسئول امور بانوان فرمانداری بجنورد با اشاره به اینکه ازدواج در این شهرستان نسبت به بسیاری از مناطق کشور وضعیت مناسبی داشته و نگران‌کننده نیست، تاکید کرد: سن ازدواج دختران در بجنورد بالا نرفته است.

سن ازدواج دختران در بجنورد بالا نرفته است

نسرین نجات‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: در این شهرستان بالا بودن سن ازدواج را به شکل حاد نسبت به برخی شهرهای دیگر کشور نداشته و ازدواج به روال خود انجام می‌شود.

وی در عین حال ادامه تحصیل دختران در تأخیر در ازدواج به هنگام را در این شهرستان به عنوان یکی از آسیب‌ها تلقی کرد و گفت: با این همه نسبت به ازدواج دختران در بجنورد حالت زنگ خطر را احساس نکرده و وضعیت متعادل است.

به گفته نجات‌پور، حتی برخی از ازدواج‌ها در بجنورد در سنین بسیار پایین‌تر صورت گرفته که هیچ توصیه‌ای به این دسته از زوج‌ها برای تعجیل در ازدواج نداریم.

مسئول امور بانوان فرمانداری بجنورد همچنین یکی از آسیب‌ها در حوزه ازدواج جوانان را مشکلات و دغدغه‌های اقتصادی خواند و افزود: بسیاری از جوانان با این معضل به خاطر افزایش هزینه‌های زندگی مواجه هستند.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه سن ازدواج جوانان و تشکیل به هنگام زندگی باید فرهنگ‌سازی شود، اظهار کرد: از این رو برگزاری آموزش‌های مختلف به ویژه آموزش‌های مهارت‌های زندگی ضرورت دارد.

این مسئول در امور بانوان فرمانداری بجنورد یکی از محوری‌ترین برنامه‌های این حوزه فرمانداری را برپایی دوره‌های مهارت‌های زندگی برای بانوان با مشارکت دستگاه‌ها برشمرد.

به گفته نجات‌پور، باید این آموزش‌ها در تمام مقاطع برای فرزندان که پدران و مادران آینده خواهند بود، برگزار شود.

وی همچنین کاهش تشریفات زائد در مراسم‌های ازدواج جوانان را در تسهیل در ازدواج جوانان بسیار مهم خواند و خواستار رفع این موانع از سوی خانواده‌ها شد.

به گزارش فارس، نیمی از جمعیت 300 هزار نفری شهرستان بجنورد را بانوان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/63002/ش30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول