اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علما تاکید کرد

تغییر نگرش والدین و جوانان نسبت به تشریفات سنگین ازدواج

امام جمعه کرمانشاه تغییر نگرش والدین و جوانان نسبت به تشریفات سنگین ازدواج را مورد تاکید قرار داد و مهریه، جهیزیه و مراسم جشن عروسی سنگین و پرهزینه را سدی در برابر ازدواج جوانان عنوان کرد.

تغییر نگرش والدین و جوانان نسبت به تشریفات سنگین ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله شیخ مصطفی علما در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته کرمانشاه بیان داشت: عزت فقط در درگاه الهی یافت می‌شود و هیچ کجا غیر از آن یافت نمی‌شود.

امام جمعه کرمانشاه با تاکید بر اینکه همیشه باید متوجه خدا باشیم، عنوان کرد: 13 مهر ماه سال‌روز هجرت حضرت امام خمینی (ره) از عراق به پاریس است.

وی با اشاره به اینکه صدام خبیث نگذاشت امام (ره) در عراق بمانند، گفت: امام راحل از عراق به پاریس رفتند و این هجرت منشا برکات زیادی بود.

خطیب جمعه کرمانشاه تاکید کرد: امام خمینی (ره) در پاریس مصاحبه‌های زیادی با رسانه‌های دنیا انجام دادند و مواضع خود را با اقتدار بیان کردند.

علما عنوان کرد: آیت‌الله مدنی هجرت امام (ره) را به هجرت پیامبر (ص) تشبیه کرد و گفت: هجرت امام (ره) موجب شد تمام دنیا با مواضع امام (ره) آشنا شوند.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به 14 مهر ماه روز دامپزشکی و 13 مهر ماه روز نیروی انتظامی، افزود: پلیس زحمات زیادی برای امنیت جامعه متحمل می‌شود و شایسته تقدیر است.

وی به اول ذی‌الحجه سال‌روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و ادامه داد: ازدواج یکی از مسائل مهم اجتماعی است و همه باید کمک کنند ازدواج‌ها آسان‌تر انجام شود.

نماینده ولی فقیه در استان تغییر نگرش والدین و جوانان نسبت به تشریفات سنگین ازدواج را مورد تاکید قرار داد و مهریه، جهیزیه و مراسم جشن عروسی سنگین و پرهزینه و پر تشریفات را سدی در برابر ازدواج جوانان دانست.

علما با اشاره به اینکه رسانه‌ها، مداحان و سخنوران نقش زیادی در فرهنگ‌سازی صحیح رسوم ازدواج دارند، ابراز داشت: باید توقعات پایین بیاید و تشریفات کم شود، ملاک تقوا بهترین ملاک برای ازدواج است.

امام جمعه کرمانشاه به جشن عاطفه‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: هر کسی باید در حد توان خود به کودکان بی‌بضاعت کمک کند.

وی با بیان اینکه 17 مهر روز جهانی پست است، تصریح کرد: اداره پست در ابعاد مختلف خدمت می‌کند و نقش موثری در جامعه دارد.

علما با اشاره به فرارسیدن ماه ذی‌الحجه، تاکید کرد: ماه ذی‌الحجه کمتر از ماه رمضان نیست، به‌ویژه دهه نخست این ماه و هر عبادتی در این ماه بسیار مبارک است و اجر زیادی دارد.

انتهای پیام/2700/ت40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول