اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد

رونمایی از سامانه رسیدگی به شکایات تسهیلات ازدواج در قم

معاون اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این‌که قم در زمینه ازدواج آسان پیشگام است، گفت: سامانه رسیدگی به شکایات تسهیلات ازدواج به‌زودی در قم رونمایی خواهد شد.

رونمایی از سامانه رسیدگی به شکایات تسهیلات ازدواج در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، روح‌الله رمضانی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری چند دوره جشنواره پیوند آسمانی در قم به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا (س) و هفته ازدواج اظهار داشت: استان قم در این زمینه همواره پیشگام و جزء برترین‌های کشور بوده است.

وی افزود: از 15 مهرماه، هر سال هفته ازدواج آسان نامگذاری شده و برنامه‌هایی نیز توسط وزارت ورزش و جوانان و ادارات کل در استان‌های مختلف تدارک دیده می‌شوند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این‌که تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در قم از جمله اقدامات این اداره کل بوده است، گفت: کمیته کارشناسی ستاد نیز راه‌اندازی شده و تاکنون 45 مورد برنامه ویژه هفته ازدواج در قم در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دستگاه‌های اجرایی مختلف وظیفه برگزاری این 45 مورد برنامه را دارند و هر یک به تناسب وظایف و کارکردهای خود بخشی از این برنامه‌ها را تقبل کرده‌اند.

رمضانی با بیان این‌که اداره کل ورزش و جوانان استان قم در زمینه ازدواج‌های آسان پیشگام بوده است، گفت: همین امر سبب کسب رتبه برتر در میان سایر دستگاه‌ها و اخذ لوح تقدیر از سوی وزارت ورزش و جوانان شده است.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم از راه‌اندازی سامانه رسیدگی به شکایات تسهیلات ازدواج در قم به عنوان اقدامی نوین خبر داد و افزود: کمیته رسیدگی به شکایات در قم تشکیل شده و تاکنون جلساتی هم با حضور مدیران بانک‌های عامل در دفتر مدیرکل اقتصادی استانداری قم داشته‌ایم ضمن این‌که رونمایی از سامانه جدید همزمان با هفته ازدواج آسان صورت می‌گیرد.

وی اظهار داشت: در 6 ماهه نخست سال‌جاری، سه هزار و 580 مورد دریافت تسهیلات ازدواج در قم به ثبت رسیده که 87 درصد از موارد منتهی به اعطای تسهیلات شده است.

رمضانی با اشاره به برپایی نمایشگاه پیوند آسمانی در 20 مهرماه سال‌جاری در قم گفت: این نمایشگاه که در فرهنگسرای جوان برگزار خواهد شد شامل بخش‌های گوناگونی همچون نمایش فیلم و تئائر، فروش کتاب، عکس و کاریکاتور بوده و کارگاه‌های آموزشی هم در حاشیه آن تشکیل می‌شوند.

معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم با بیان این‌که نخستین جلسه مجمع خیرین ازدواج نیز در قم برگزار خواهد شد، عنوان کرد: برخی از خیرین به منظور دعوت در این جلسه شناسایی شده‌اند و امیدواریم از این طریق کمک خوبی به جوانان نیازمند برای تشکیل خانواده ارائه شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور میانگین 12 هزار و 500 ازدواج در سال در قم صورت می‌گیرد که در 6 ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل شاهد کاهش در این آمار هستیم، بنابراین مسئولان باید تدابیری بیندیشند تا آمار ازدواج در قم افزایش یابد.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول