اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت تأکید کرد

لزوم ترویج ازدواج آسان در جامعه و الگوگیری از سیره علوی در امر ازدواج

امام جمعه موقت دهدشت بر لزوم فراهم سازی زمینه ازدواج جوانان و ترویج ازدواج آسان تأکید کرد.

لزوم ترویج ازدواج آسان در جامعه و الگوگیری از سیره علوی در امر ازدواج

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، حجت‌الاسلام سیدعبدالطملب تقوی ظهر امروز در خطبه اول نماز عبادی سیاسی دهدشت با توصیه خود و دیگران به رعایت تقوای الهی و ترک معصیت اظهار داشت: رعایت تقوا راه نزدیک شدن به خدای متعال را هموار می‌سازد.

امام جمعه موقت دهدشت با تبیین جایگاه انفاق در جامعه کمک به مستمندان و افراد نیازمند را باعث رسیدن به رستگاری خواند و افزود: انفاق در راه خدا سبب گشایش و بسط روزی می‌شود.

حجت‌الاسلام تقوی برگزاری جشن عاطفه‌ها در راستای جلب مشارکت‌های مردمی به دانش‌آموزان نیازمندان را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه این اقدام خیرخواهانه زمینه انجام کار خیر را فرام می‌سازد، از مردم خواست دانش‌آموزان بی‌بضاعت و کسانی که توانایی تأمین مخارج و مایحتاج ندارند را مورد حمایت قرار دهند.

خطیب موقت جمعه دهدشت در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به اول ذی‌الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و روز خانواده به تشریح اهمیت ازدواج و راه‌های تسهیل ازدواج پرداخت.

تقوی نامگذاری این روز به نام "خانواده" را تأکیدی بر اهمیت و ارزش الگو گرفتن از ازدواج علی گونه دانست و تصریح کرد: روز ازدواج و خانواده ارائه طریقی برای جامعه بشری در تمام قرون و اعصار خواهد بود.

امام جمعه موقت دهدشت ادامه داد: امید است جوانان این مرز و بوم با الگو قرار دادن منش زندگی مولی علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و با توکل به خدای متعال زندگی مشترک خود را آغاز کنند.

وی با توصیه جوانان به ادای سنت رسول خدا ابراز داشت: ازدواج نه تنها موجب رشد و تکامل شخصیتی انسان می‌شود، بلکه در سیر و سلوک معنوی انسان دخیل بوده و انسان را به هدف خلقت نزدیک می‌کند.

حجت‌الاسلام تقوی قرار دادن مهریه‌های سنگین را از موانع ازدواج برشمرد و با بیان اینکه خوشبختی زوجین در مهریه‌های کلان نیست، خاطرنشان کرد: راه‌های ازدواج را برای جوانان باید هموار ساخت و از خرج‌های اضافه و بی‌مورد در این زمینه پرهیز شود.

تقوی اساس ازدواج در اسلام را مبتنی بر سادگی خواند و افزود: مسئله ازدواج امروز از اساسی‌ترین مشکلات جامعه است.

تقوی در بخش دیگری از سخنانش هفته نیروی انتظامی را یادآور شد و از زحمات بی‌دریغ کارکنان نظامی و انتظامی در تأمین امنیت شهرستان تقدیر کرد.

انتهای پیام/82016/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول