اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جشنواره هلهله فرشته‌ها:

ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا کامل‌ترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

رئیس جشنواره هلهله فرشته‌ها گفت: ازدواج حضرت علی (ع) و فاطمه زهرا (س) کامل‌ترین و بهترین نمونه از سبک زندگی اسلامی است که در اختیار ما قرار دارد.

ازدواج حضرت علی و فاطمه زهرا کامل‌ترین الگوی سبک زندگی اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسین مومنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که انتخاب الگو و قانون مناسب برای پیمودن مسیر زندگی ضروری است، اظهار داشت: در این میان نباید به هر کس و هر قانونی اعتماد کرد.

وی افزود: قرآن کریم و روایات بهترین قانون و اهل‌بیت (ع) بالاترین الگو برای ما شیعیان هستند؛ آن‌ها انسان‌های کاملی بودند که می‌توانند در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی راهنما و چراغ راه ما باشند.

رئیس جشنواره هلهله فرشته‌ها با بیان این‌که سبک زندگی اسلامی مبنای شاد زیستن همراه با رعایت احکام الهی است، گفت: در این زمینه سه دیدگاه عمده وجود دارد که مربوط به ابعاد مختلف زندگی بشر می‌شوند.

وی ادامه داد: در دیدگاه نخست صحبت از روش‌های زندگی در ابعاد فردی است که احکام اسلامی و دینی نیز به همین منظور وضع شده‌اند و کتاب‌های فراوانی نیز در این حوزه نگاشته شده است؛ در دیدگاه دوم بحث از رفتارهای اجتماعی می‌شود به این ترتیب که هنجارسازی صورت گرفته و در راستای ارتقای وضع موجود تلاش می‌شود.

مومنی هدف دیدگاه سوم را رسیدن به جامعه کامل از هر نظر دانست و تصریح کرد: در اینجا لازم است ابتدا ارزش‌های لازم تعیین و پس از آن موانع رسیدن به تکامل شناسایی و رفع شوند.

رئیس جشنواره هلهله فرشته‌ها با بیان این‌که ازدواج امری مهم و بنیان زندگی اجتماعی و خانوادگی است، عنوان کرد: در این زمینه هم باید الگویی کامل که توسط انسان‌های کامل ساخته شده باشد را مورد توجه قرار دهیم؛ ازدواج حضرت علی (ع) با فاطمه زهرا(س) بهترین الگوی ازدواج اسلامی و دینی بر اساس معیارهای صحیح است و می‌تواند چراغ راه ما باشد.

وی با تاکید بر تبیین ابعاد مختلف این ازدواج در جنبه‌های گوناگون و ساده‌ برگزار شدن آن، گفت: صبر، صداقت و استقامت در این ازدواج کاملًا مشهود بوده و توسط حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) به خوبی رعایت شده است بنابراین باید به عنوان یکی از شعائر مذهبی گرامی داشته شود.

مومنی جشنواره هلهله فرشته‌ها را گامی در همین راستا دانست و افزود: برپایی جشن‌های صحیح و دینی برای ازدواج‌ها و رعایت سبک زندگی اسلامی در پیوند میان زوجین از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است ضمن این‌که سعی داریم به این ترتیب توجه خیرین را برای ارائه تسهیلات مورد نیاز جوانان بی‌بضاعت و نیازمند به منظور ازدواج آسان جلب کنیم.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول