اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان:

افزایش شماره‌گذاری خودروها، مشکلات ترافیکی زنجان را پیچیده کرده است

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به افزایش تعداد خودروهای شماره‌گذاری شده در زنجان طی سال‌های گذشته گفت: این افزایش و مشکلات موجود در ساختار شهری موجب افزایش ترافیک زنجان شده است.

افزایش شماره‌گذاری خودروها، مشکلات ترافیکی زنجان را پیچیده کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مقصود شمس‌آذر بعدازظهر امروز در جلسه علنی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه پلیس راهنمایی و رانندگی بخشی از نیروی انتظامی محسوب می‌شود، اظهار داشت: این نیرو با همه توان درصدد عمل به وظایف قانونی خود است.

وی با ارائه گزارشی از عملکرد نیروی تحت امر خود در حوزه‌های مختلف افزود: طی دو سال گذشته صدور گواهینامه و شماره‌گذاری خودرو در سطح استان زنجان افزایش یافته است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان افزایش شماره‌گذاری خودرو را یکی از دلایل افزایش ترافیک دانست و اضافه کرد: به مجموع خودروهای شماره‌گذاری شده در استان باید حدود 10 هزار خودروی دارای پلاک از استان‌ها دیگر را هم اضافه کرد که در شهر تردد می‌کنند.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه آموزش اشاره و تصریح کرد: پرسنل پلیس راهنمایی و رانندگی در حدود 40 هزار نفر ساعت دوره‌های آموزشی در حوزه‌هایی مانند روانشناسی، اعتقادی و توجیهی را طی کرده‌اند.

شمس‌آذر ادامه داد: دوره‌های آموزشی برون سازمانی هم برای اقشار مختلف از جمله مهدهای کودک و مدارس، دستگاه‌های دولتی و رانندگان برگزار شده است.

وی اهدای کلاه ایمنی به تعداد 300 عدد را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای کمک به فرهنگ‌سازی استفاده از امکانات ایمنی بخش به رانندگان اعلام کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان از برگزاری کلاس‌های توجیهی در 145 مسجد خبر داد و افزود: در این راستا از مبلغان مذهبی هم کمک گرفته می‌شود.

وی با اشاره به روند کاهشی تلفات و تصادفات رانندگی در سطح استان زنجان گفت: این روند کاهشی طی پنج سال گذشته تداوم داشته است.

شمس‌آذر تعداد نیروهای عامل اخطارنویس پلیس در زنجان را 61 نفر اعلام و اضافه کرد: متوسط برگه‌های جریمه صادر شده توسط این افراد به صورت ماهانه 241 برگه است که آمار روزانه آنها به هشت برگ می‌رسد.

وی به تخلفات ناهنجار رانندگان در سطح شهرها اشاره و ادامه داد: کنترل ترافیک بیمار شهرها نیازمند اعمال قانون است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان با اشاره به اجرای قانون جدید راهنمایی و رانندگی تصریح کرد: بر اساس این قانون قصور دیگر ارگان‌ها در تصادفات رانندگی مشخص و اعلام می‌شود که بر این اساس شهرداری، اداره‌های برق، آب و گاز هم مقصر برخی از تصادفات اعلام شده‌اند.

وی با اشاره به اقدامات مطلوب انجام شده برای رفع مشکلات ترافیکی به ویژه در زمان مدیریت یگانه افزود: هر چند اقدامات خوبی در این راستا انجام شده است ولی عقب‌ماندگی‌های این شهر بسیار زیاد است.

شمس‌آذر تعداد تلفات ناشی از تصادفات رانندگی را 75 نفر در سال 87 عنوان و اضافه کرد: این تعداد طی سال‌های گذشته کاهش یافته و در آخرین آمار ارائه شده به 41 نفر رسیده است.

وی با اشاره به بدون متولی بودن برخی مناطق شهری در زنجان از جمله گاوازنگ گفت: باید هر چه زودتر برای این مناطق متولی مشخص شود تا کنترل بر آنها ممکن شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان زنجان عرض کم معابر شهری، شکستگی جداول خیابان‌ها، دریچه‌های ناهموار در وسط معابر و خیابان‌ها، توقف خودروهای سنگین در داخل شهر و کوچه‌ها به ویژه درب منازل، عدم ساماندهی ایستگاه‌های و فعالیت تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها، نبود پارکینگ و رها شدن خودروهای فرسوده را از جمله مشکلات راهنمایی و رانندگی در داخل شهر زنجان اعلام کرد و گفت: با وجود همه اقدامات انجام شده مشکلات این حوزه هنوز هم زیاد است.

وی کمک به حل مشکلات موجود در حوزه ترافیک شهری را از جمله درخواست‌های پلیس راهنمایی و رانندگی عنوان و تاکید کرد: شورا می‌تواند با تخصیص بودجه برای رفع اغلب این مشکلات کمک‌ها را انجام دهد.

انتهای پیام/73004/ق40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول