اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله علوی‌گرگانی:

نیروی انتظامی در برگزاری دوره‌های بصیرت پیشرو است

یکی از مراجع تقلید گفت: برگزاری دوره‌های بصیرت در تمام تشکیلات و یگان‌های دولتی و نظامی از فرمایشات مقام معظم رهبری بود و نیروی انتظامی در این زمینه پیشرو است.

نیروی انتظامی در برگزاری دوره‌های بصیرت پیشرو است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سید محمدعلی علوی‌گرگانی ظهر امروز در دیدار مسئولان مرکز بصیرت نیروی انتظامی استان قم با اشاره به این‌که بشر اصولاً محتاج به تعلیم و تعلم است، اظهار داشت: خداوند فرموده است که ندانستن اصل فطرت اولیه بشر است و ما ابزارها را به شما داده‌ایم تا کسب علم کنید و از ظلمت خارج شوید.

وی با بیان این‌که آدم مومن از تاریکی به سوی نور می‌رود، افزود: ما هر چه بتوانیم از ظلمت به سوی نور حرکت کرده و کسب علم و دانش کنیم، ارزش دارد.

این مرجع تقلید با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار (ع) گفت: دوست‌ترین دوست شما علم و بدترین دشمن شما جهل است.

آیت‌الله علوی‌گرگانی ادامه داد: اگر در برگزاری دوره‌های بصیرت تلاش شود از محضر بزرگان و علمای دین استفاده شود، نتیجه کار بهتر خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که اگر انسان خود را بشناسد خدا را خواهد شناخت، گفت: انسان باید در خود تفکر کند و با تفکر در خود انسان به سوی علم می‌رود.

در ابتدای دیدار قاسم نصری فرمانده آموزش مرکز بصیرت ناجا ضمن تبریک دهه کرامت و میلاد امام رضا (ع) گفت: هدف از برگزاری دوره‌های بصیرت در مرکز آموزش بصیرت ناجا، آشنایی فرماندهان، مدیران عالی، دانشجویان و دانش‌آموختگان ناجا با مسایل سیاسی، عقاید، احکام، قرآن، اخلاق و خانواده است.

وی عنوان کرد: این دوره‌ها با استفاده از اساتید حوزه و دانشگاه و مباحث بصیرت در راستای ماموریت‌های فرماندهان و مدیران اجرایی ناجا برای حفظ نظم و امنیت جامعه برگزار می‌شود.

فرمانده مرکز آموزش بصیرت ناجا افزود: پیش‌بینی می‌شود 14 هزار نفر از پرسنل و نیروها در دوره‌های بصیرت‌افزایی شرکت کنند که اکثرا نیروهای دانشجوی لیسانس، فوق لیسانس و دکترا هستند.

انتهای پیام/2258/م20/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول