اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندهی انتظامی استان قزوین تأکید کرد

ضرورت تأسیس ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در قزوین

فرمانده انتظامی استان قزوین تأسیس ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی را از نیازهای ضروری این استان برشمرد.

ضرورت تأسیس ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی در قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، محمدرضا میرحیدری صبح امروز در تشریح برنامه‌های انتظامی استان قزوین در سال جاری اظهار کرد: امنیت، شبکه پیوسته‌ای است که بقا و تداوم آن در گرو ایفای نقش هر یک از اعضای این شبکه است.

وی سازمان‌ها، نهادها، تشکل‌های مردمی، مساجد، دستگاه‌های فرهنگی و آحاد مردم را از اعضای این شبکه نام برد و افزود: درک احساس مسئولیت به ویژه از طرف مدیران و مسئولان و نگاه اسلامی به موضوع امنیت به عنوان یک تکلیف نقش برجسته‌ای در ارتقای امنیت اجتماعی ایفا می‌کند.

فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: در استان هماهنگی‌های مناسبی با سازمان‌ها و نهادها به ویژه دستگاه قضایی وجود دارد و به دنبال آن هستیم که قدر و سهم هر یک از دستگاه‌ها را در تولید و حفظ امنیت مشخص کنیم.

*رمز تداوم نظم اجتماعی در گرو رضایتمندی مردم است

میرحیدری با اشاره به نقش برجسته نیروی انتظامی نسبت به سایر سازمان‌ها در تأمین امنیت اجتماعی، جایگاه پلیس در هر جامعه‌ای را به میزان امنیت آن جامعه مرتبط دانست و تصریح کرد: ملاک موفقیت پلیس و رمز تداوم نظم اجتماعی در گرو رضایتمندی مردم است.

این مسئول با تبیین خواسته به حق مردم از پلیس در پایبندی کارکنان آن به اخلاق و قانون، تعالی رفتار پلیس را از ضروریات برنامه‌های انتظامی استان برشمرد و افزود: درصدد هستیم با بهره‌گیری از استادان مجرب حوزه و دانشگاه و برگزاری کارگاه‌های آموزشی گام مؤثری در رعایت حقوق شهروندی برداریم.

فرمانده انتظامی استان قزوین ادامه اجرای طرح مدیریت کیفیت ناجا را نیز در این راستا ارزیابی کرد و گفت: بهره‌گیری از دانش روز در ارائه خدمات تخصصی به مردم موجب بالا رفتن اعتماد و رضایت آنان شده است و همکاری مردم با پلیس را افزایش می‌دهد.

میرحیدری حضور مسئولان انتظامی در محافل عمومی و دیدار با مردم به ویژه نمازگزاران مساجد را از دیگر برنامه‌های فرماندهی انتظامی استان در سال جاری برشمرد و خاطرنشان کرد: حضور رؤسای پلیس در جمع شهروندان موجب آشنایی آنان با نظرات، انتقادات و مشکلات مردم در امور انتظامی و توجه به موضوع امنیت به صورت محله محور می‌شود.

*ضرورت اجرای طرح ساماندهی ترافیکی در قزوین

وی با اشاره به مشکلات ترافیکی شهر قزوین اجرای طرح ساماندهی ترافیکی را ضروری برشمرد و گفت: با وجود قدمت طولانی شهر قزوین و فعالیت‌های انجام شده، این موضوع همچنان به عنوان یک مشکل جدی مطرح بوده و لازم است اقدامات مهمی در این زمینه صورت گیرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین تأسیس ایستگاه‌های پلیس راهنمایی و رانندگی و نیز محل‌های مناسب استقرار مأموران راهور در تقاطع‌ها برای هدایت ترافیکی را از دیگر نیازهای ضروری عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با همکاری شهرداری قزوین این مهم به زودی اجرایی شود.

میرحیدری با تأکید بر تشکیل مؤسسات خدمات انتظامی، بهره‌گیری از نگهبانان محله را در ارتقای امنیت اجتماعی مؤثر توصیف کرد و گفت: امیدواریم با اطلاع‌رسانی اهداف و فواید استفاده از نگهبان محله به گسترش آن در استان کمک شود.

این مسئول با اشاره به یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم در مقابله با سوداگران مرگ و پدیده اعتیاد اظهار کرد: با تلاش شبانه‌روزی مأموران انتظامی استان و همکاری دستگاه‌های قضایی به ‌ویژه دادستان قزوین اقدامات مؤثری در مقابله با سوداگران مرگ انجام شده است.

*راه‌اندازی اردوگاه‌های اجباری نگهداری و درمان معتادان

فرمانده انتظامی استان قزوین پاکسازی نقاط آلوده و جمع‌آوری خرده‌فروشان و معتادان را از دیگر اقدامات فرماندهی استان در سال جاری برشمرد و افزود: این طرح با قوت در محلات و مناطق آلوده استان ادامه می‌یابد و درصدد هستیم با همکاری دیگر مسئولان استان اردوگاه‌های اجباری نگهداری و درمان رایگان معتادان را راه‌اندازی کنیم.

میرحیدری شناسنامه‌دار کردن سارقان و کنترل آن‌ها، تقویت سامانه 110، ساماندهی اماکن عمومی، قهوه‌خانه‌ها و مراکز ارائه ‌دهنده محصولات فرهنگی، اعزام کارشناسان انتظامی و ارائه آموزش همگانی به مردم در مساجد، مدارس و ادارات را از دیگر برنامه‌های استان در سال جاری برشمرد.

انتهای پیام/2667/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول