اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگستری زرند:

مهارت‌آموزی از راه‌های اشتغالزایی است

رئیس دادگستری شهرستان زرند گفت: مهارت‌آموزی از راه‌های مهم حل مشکل اشتغال است و باید جوانان جویای کار به مهارت‌آموزی رشته‌های مورد نیاز کارخانجات در حال احداث روی آورند.

مهارت‌آموزی از راه‌های اشتغالزایی است

مهدی جعفری روز گذشته در حاشیه بازدید از کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای این شهرستان با اشاره به نقش مهم آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ایجاد اشتغال در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زرند اظهار داشت: مهارت‌آموزی از راه‌های مهم حل مشکل اشتغال است.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته مسئولان در صنعتی‌شدن این شهرستان تصریح کرد: باید جوانان جویای کار به مهارت‌آموزی رشته‌های مورد نیاز کارخانجات در حال احداث روی آورند.

رئیس دادگستری شهرستان زرند افزود: افراد باید پس از کسب مهارت و تخصص لازم بتوانند، فرصت‌های شغلی مناسبی را به دست آورند و یا در نهایت فرصت شغلی ایجاد کنند.

وی کاهش سطح بیکاری، معضلات اجتماعی، تبعات منفی بیکاری، توانمندسازی افراد برای زندگی بهتر، افزایش سلامت و بهداشت روانی و افزایش امید به زندگی را در گرو مهارت‌آموزی جوانان جویای کار در ایجاد اشتغال دانست.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان زرند با اشاره به اهمیت آموزش فنی و حرفه‌ای مهارت را از شاخصه‌های اصلی توسعه‌یافتگی دانست و گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند فرد را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار پایدار به همراه مهارت‌های وی‍‍ژه برای ورود به مشاغل آماده کند.

همچنین مهرداد مداحی‌نژاد رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان زرند نیز گفت: جوانان بیکار و فاقد مهارت می‌توانند به راحتی با مراجعه و دریافت مهارت لازم نسبت به تکمیل مدارک تحصیلی و اخذ دیپلم فنی یا بالاتر که از شرایط اصلی جذب و استخدام در بازار کار است، استفاده کنند.

وی بیان داشت: امروز مهم‌ترین بحث و دغدغه در جامعه بیکاری و اشتغال جوانان است، اما با این وجود بسیاری از جوانان با برنامه منظم و ایجاد شرایط تحصیلی مناسب به راحتی صاحب شغل شده و مشکل خاصی در این زمینه نمی‌شوند و رفع این مشکل تنها با این برنامه محقق نمی‌شود، بلکه نیاز به اهداف از قبل تعیین شده و هماهنگی لازم بین دستگاه‌های اجرایی مرتبط با اشتغال دارد.

مداحی‌نژاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر مرکز برادران این شهرستان با 10 کارگاه آموزشی در 23 حرفه به جوانان جویای کار خدمات رایگان ارائه می‌کند.

انتهای پیام/80022/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول