اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن ناشنوایان مازندران:

اشتغال حق کامل ناشنوایان است

رئیس انجمن ناشنوایان استان مازندران گفت: اشتغال حق کامل ناشنوایان است.

اشتغال حق کامل ناشنوایان است

به گزارش خبرنگار فارس از شهرستان ساری، محمد عباسی امشب در همایش ناشنوایان به مناسبت هفته جهانی ناشنوایان، اظهار داشت: رابطان پل ارتباطی دنیای ناشنوایان و شنوایان هستند و سازمان بهزیستی باید اعتباری را برای رابطین در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه باید در همه دانشگاه‌ها و بیمارستان‌ها و سازمان‌ها رابط برای ناشنوایان وجود داشته است، تصریح کرد: برای کسانی که شنوا هستند و می‌خواهند رابط ناشنوایان باشند باید منابع مالی آنها تامین شود.

عباسی با بیان اینکه بدون دلیل اخبار ناشنوایان را از برنامه صدا و سیما قطع کرده‌اند، اذعان داشت: به سازمان‌های زیادی برای پیگیری مراجعه کردیم اما متاسفانه هیچ نتیجه‌ای حاصل نشد.

رئیس انجمن خانواده ناشنوایان اذعان کرد: همه ناشنوایان آرزو دارند در دانشگاه تحصیل کنند اما به دلیل بالا بودن شهریه دانشگاه‌ها و با توجه به بیکار بودن ناشنوایان، دادن هزینه دانشگاه در توان آنها نیست و بسیاری تحصیلات خود را نیمه‌کاره رها می‌کنند در حالی که بهزیستی باید 100 درصد هزینه را پرداخت کند.

وی با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل ناشنوایان بیکاری است، خاطرنشان کرد: اشتغال به کار حق کامل ناشنوایان است بسیاری از دستگاه‌ها نفهمیدن، مشکلات برقراری ارتباط را بهانه می‌کنند و از جذب ناشنوایان خودداری می‌کنند.

عباسی اذعان داشت: این انجمن علاوه بر فعالیت فرهنگی و آموزشی در فعالیت ورزشی نیز فعال است و تلاش می‌کند بانوان به سمت فعالیت ورزشی بروند تا از حاشیه دور باشند اما متاسفانه حتی یک سالن سرپوشیده برای بانوان ناشنوا در استان وجود ندارد.

رئیس انجمن خانواده ناشنوایان در پایان عنوان کرد: ناشنوایانی هستند که در مقطع  فوق لیسانس و دکتری را فراگرفتند و استخدام آموزش پرورش شدند متاسفانه از آنها در مدرسه‌های شنوا استفاده می‌شود در حالی که از این فارغ‌التحصیلان باید در مدرسه ناشنوا استفاده شود.

انتهای پیام/86016/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول