اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت ساری:

وضع کشاورزی، صنعت، راه و اشتغال مازندران مناسب نیست

امام جمعه موقت ساری گفت: استاندار مازندران نسبت به ساماندهی کشاورزی، صنعت، راه و اشتغال مازندران اقدام کند که در این بخش‌ها مشکلاتی جدی داریم.

وضع کشاورزی، صنعت، راه و اشتغال مازندران مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، حجت‌الاسلام محمد قاسمی پیش از ظهر امروز در نماز جمعه این هفته استان مازندران با اشاره به برگزاری برنامه‌های متعدد هفته دفاع مقدس در استان مازندران بیان داشت: در حال حاضر بیش از دو دهه از هفته دفاع مقدس می‌گذرد ولی ملت ایران در برابر تمام ابرقدرت‌های دنیا به خوبی ایستادگی کرد.

وی با اعلام اینکه عراق در جنگ تحمیلی با کشور ما تنها نبود تصریح کرد: همه استعمارگران دنیا و همینطور کشورهای عربی در جنگ تحمیلی به کمک حزب بعث رفتند ولی به لطف رشادت‌های مردم ایران در سایه ولایت فقیه کم‌ترین موفقیتی کسب کردند.

امام جمعه موقت استان مازندران در ادامه به برخی برنامه‌های اجرا شده در هفته دفاع مقدس در مازندران اشاره کرد و گفت: نیاز است این برنامه‌ها تقویت شود.

وی با بیان اسم چندین نفر از سرداران جبهه و جنگ مازندران خاطر نشان کرد: بسیاری از سرداران و فرماندهان دفاع مقدس در مازندران که در جبهه و جنگ انسان‌های تاثیر گذار بودند هنوز ناشناخته هستند.

قاسمی خطاب به هنرمندان و رسانه‌ها بیان داشت: زمینه‌ای ایجاد شود تا رشادت‌ها و زحمات فرماندهان زحمت‌کش جنگ و همینطور سخت‌ها و مشقات جانبازان به خوبی اطلاع‌رسانی شود.

وی با اشاره به تلاش‌های رزمندگان اسلام برای ایجاد امنیت در کشور بیان داشت: کشوری که با تلاش بیگانگان جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کرد در حال حاضر از امنیت مناسبی برخودار نیست و مردم ما امنیت فعلی را مدیون خون شهدا و ولایت فقیه هستند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه به برخی مسائل مطرح شده درباره انتخاب استاندار مازندران اشاره کرد و با تبریک به استاندار جدید استان مازندران گفت: استاندار جدید مازندران از نیروهای جهادی است و دعا می‌کنیم که بتواند ایده و تفکر رئیس جمهور را در استان مازندارن پیاده کند.

این مسئول در ادامه با اشاره به برخی مواهب طبیعی استان مازندران گفت: مازندران با وجود داشتن نعمت‌های متعدد الهی در بخش‌های مختلف از محرومیت‌های جدی رنج می‌برد.

قاسمی در ادامه با نامناسب خواندن وضع کشاورزی،صنعت، جاده و اشتغال استان مازندران گفت: انتظار مردم این است که استاندار مازندران با تمام وجود برای رفع مشکل مردم وارد عرصه شود.

وی در ادامه با اشاره به بازگشایی همزمان حوزه علمیه، دانشگاه و مدارس گفت: مراکز علمی کشور از مدرک‌گرایی در استان مازندران پرهیز کنند و تلاش کنند تا تعلیم و تربیت را در کنار هم داشته باشند.

این مسئول در ادامه به سفر رئیس جمهور به نیویورک در شصت و هشتمین مجمع عمومی سازمان ملل متحد که خبرهای برگزاری این مجمع در صدر اخبار رسانه‌های جهان قرار گرفت اشاره کرد و گفت: این سفر از دو بعد داخلی و بین المللی قابل تامل و بررسی است.

قاسمی گفت: در بعد بین‌‌المللی کوتاه آمدن و تلاش دشمنان برای نزدیک شدنشان به ایران است و در بعد داخلی نیز برآورده شدن خواست‌های مقام معظم رهبری و مردم از این سفر است.

امام جمعه موقت ساری در ادامه بیان داشت: دلیل اینکه کشورهای غربی برای برقراری ارتباط با ایران از همدیگر سبقت می‌آیند این است که این کشورها به عظمت مردم ایران پی‌بردند و بارها نیز خودشان در هفته‌های اخیر نیز به این موضوع اذعان داشتند.

قاسمی بیان داشت: ملت ایران با تمام مشکلات نقشه‌های شوم دشمنان را زیرپا گذاشتند و در برابر سختی‌ها و شدائد روزگار هر وقت احساس کردند که نظام به آنها احتیاج دارد در صحنه حاضر شدند.

این مسئول در ادامه گفت: آمریکا و دشمنان خارجی پی به پیشرفت و اقتدار ملت ایران بردند و به همین خاطر تلاش می‌کنند به مردم ایران نزدیک شوند.

امام جمعه موقت ساری در ادامه درباره بعد داخلی سخنان رئیس جمهور در مجمع سازمان ملل نیز اشاره کرد و گفت: سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل انتظار رهبر و مردم را محقق کرد.

وی اضافه کرد: رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با ادبیات ناب صحبت کرد و عزت، حکمت و مصلحت مردم در صحبت‌های رئیس جمهور به خوبی بیان شد.

قاسمی ادامه داد: در صحبت‌های رئیس جمهور مواضع مقتدرانه مقام معظم رهبری به خوبی مشخص بود و خواسته‌های رهبر درباره نرمش‌ قهرمانانه به خوبی مشخص شد.

وی در پایان گفت: رئیس جمهور در صحبت‌هایش تاکید کرد: که ملت ایران از مواضع خویش به هیچ وجه کوتاه نمی‌آید و حرف رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به تعبیر خودم حرف مقام معظم رهبری و مردم ایران اسلامی بود.

انتهای پیام/86004/ق40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول