اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد قزوین خبر داد

ایجاد اشتغال برای 5 هزار مددجوی کمیته امداد در قزوین

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از ایجاد اشتغال برای 5 هزار مددجوی این اداره کل تا پایان سال جاری خبر داد.

ایجاد اشتغال برای 5 هزار مددجوی کمیته امداد در قزوین

هدایت‌‌الله صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین امسال پنج هزار شغل برای مددجویان این نهاد ایجاد می‌کند، اظهار داشت: این اداره کل در صورت فراهم بودن تأمین اعتبار توسط بانک‌ها می‌تواند این هدف را به خوبی در این استان محقق کند.

وی با بیان اینکه توانمند کردن مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این نهاد است، ابراز داشت: سال گذشته یک هزار و 750 نفر از آنان با توانمند شدن در حوزه اشتغال از بدنه این اداره کل خارج شدند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین اذعان داشت: پنج هزار و 800 خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با اشتغال‌زایی در حوزه کسب درآمد خودکفا و توانمند شدند که با تحقق این مهم نیاز معیشتی آنان به این نهاد کاهش و به صفر رسیده است.

صفری با اشاره به اینکه امسال تعهد اشتغال کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به استانداری قزوین 750 طرح بوده است، ابراز داشت: این نهاد در شش ماه نخست برای 847 نفر را با پرداخت تسهیلات و 160 نفر را نیز از طریق کاریابی اشتغال ایجاد کرده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین ادامه داد: این اداره کل تاکنون با ایجاد اشتغال یک هزار و هفت نفر بیش از 100 درصد تعهد استانداری قزوین را محقق کرده که این مهم بیانگر تلاش نهاد یاد شده در خودکفایی مددجویان است.

وی با اشاره به اینکه طبق آخرین سرشماری 73 درصد از جمعیت این استان در شهرها و 27 درصد در روستاها ساکن هستند، یادآور شد: طبق این آمار 49 درصد خانم‌ها و 51 درصد آقایان هستند.

این مسئول ابراز داشت: 69 درصد از جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین را خانم‌ها و 31 درصد را‌ آقایان تشکیل می‌دهند که این آمار بیانگر توجه این نهاد به قشر زنان است چراکه آسیب بیشتری آنان را در جامعه تهدید می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین بیان کرد: 60 درصد جمعیت جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین در روستاها و 40 درصد در شهرها ساکن هستند که این آمار بیانگر توجه بیشتر این نهاد به نیازمندان مناطق محروم است.

این مسئول با اشاره به اینکه بیش از 91 هزار نفر به صورت دایم و غیردایم زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین هستند، بیان کرد: این نهاد با اجرای برنامه‌هایی از آنان حمایت‌های مختلفی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برای هر 500 خانواده زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین یک مددکار پیش‌بینی شده که با رسیدگی به مشکلات، استعدادها و توانایی‌های آنان را برای رسیدن به موفقیت تقویت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین به موقعیت جغرافیایی و اقتصادی استان قزوین اشاره کرد و گفت: این استان دارای شش شهرستان، 19 بخش، 27 شهر، 46 دهستان و 898 روستا است.

وی ادامه داد: استان فوق به دلیل برخورداری از زیرساخت‌ها و همجواری با چند استان، بیش از سه هزار واحد تولیدی و صنعتی، توانمندی در کشاورزی و گردشگری و مراکز آموزشی در اقتصاد کشور نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام/77009/ت40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول