اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی:

صنعت گردشگری 11 درصد اشتغال جهانی را به خود اختصاص داده است

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت:11 درصد اشتغال جهانی را صنعت گردشگری به خود اختصاص داده و نزدیک به 250 میلیون نفر در حوزه گردشگری در دنیا مشغول فعالیت هستند.

صنعت گردشگری 11 درصد اشتغال جهانی را به خود اختصاص داده است

حسین امامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: در حال حاضر 30 هتل با ظرفیتی حدود چهار هزار و 800 تخت در آذربایجان غربی آماده پذیرش مسافران است.

وی ادامه داد: نزدیک به چهار هزار و 500 مرکز آموزشی نیز در ایام تابستان تبدیل به خوابگاه‌های مسافران در سطح آذربایجان غربی می‌شوند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی تصریح کرد: مسافران می‌توانند از این مدارس برای اقامت استفاده کنند و تخفیف‌های ویژه‌ای نیز آموزش و پرورش به فرهنگیان ارائه می‌دهد.

وی یادآور شد: این ظرفیت نزدیک به 10 هزار نفر امکان اسکان و اقامت مسافران را به صورت روزانه در آذربایجان غربی فراهم می‌کند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: براساس برنامه پنجم توسعه می‌خواهیم این ظرفیت را به 50 درصد افزایش دهیم.

وی با بیان این‌که درآمد هتل فعال از سایر بخش‌های اقتصادی به مراتب بالاتر است، اظهار داشت: هزینه هتل به غیر از سرمایه‌گذاری اولیه، راه‌اندازی و افتتاح، 70 تا 80 درصد درآمد و 20 درصد هزینه است.

امامی اعلام کرد: امسال تعداد گردشگران آذربایجان غربی ماورای سال‌های گذشته بوده به طوری که واحدهای اقامتی و هتل‌ها با 100 درصد ظرفیت فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: 11 درصد اشتغال جهانی را صنعت گردشگری به خود اختصاص داده و نزدیک به 250 میلیون نفر در حوزه گردشگری در دنیا مشغول فعالیت هستند.

امامی ادامه داد: به ازای هر 11 شغل، یک شغل به حوزه گردشگری اختصاص دارد که حجم زیادی را به خود اختصاص داده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی آذربایجان غربی تصریح کرد: اگر صنعت گردشگری توسعه یابد مشکل بیکاری در کشور و آذربایجان غربی به طور کامل حل می‌شود اما باید این بخش را فعال، زنده و پرنشاط کنیم.

انتهای پیام/61005/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول