اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی:

کمیته امداد خراسان شمالی 11 هزار طرح اشتغالزا ایجاد کرد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی گفت: این نهاد 11 هزار طرح اشتغالزا برای مددجویان ایجاد کرده که اکنون در سطح استان جاری است.

کمیته امداد خراسان شمالی 11 هزار طرح اشتغالزا ایجاد کرد

امان‌الله حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اجرای این طرح‌ها را با معرفی مددجویان این نهاد به بانک‌ها، مراکز حمایتی و مشاوره‌ای عنوان کرد.

وی تصریح کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده 5/98 درصد از طرح‌های اشتغالزایی ایجاد شده در خراسان شمالی از سوی کمیته امداد پایدار بوده است.

به گفته حسین‌پور این طرح‌ها با ارائه تسهیلات 50 تا 150 میلیون ریالی قرض‌الحسنه با کارمزد چهار درصد تحقق یافته که صرفا در سال گذشته یک هزار و 900 شغل با اجرای طرح‌های اشتغالزایی ایجاد شد.

وی یکی از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های اشتغالزا برای مددجویان این نهاد را خودکفایی دانست و گفت: بر اساس تکلیف نهاد باید سالانه 10 درصد از جمعیت مددجویان کمیته امداد خراسان شمالی کاهش یافته که اجرای طرح‌های اشتغالزایی بهترین ظرفیت برای تحقق این برنامه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی از برگزاری جشن استقلال و خودکفایی حدود 2 هزار و 500 خانواده مددجوی کمیته امداد خراسان شمالی در آینده نزدیک خبر داد.

به گفته وی این خانواده‌ها با اجرای طرح‌های مختلف در زمینه‌های متفاوت از جمله دامپروری و کشاورزی به سقف توانمندی و خودکفایی رسیده‌اند.

حسین‌پور با تاکید بر اینکه کمیته امداد در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه‌های جامع را برنامه‌ریزی کرده است، اظهار کرد: این نهاد در تلاش است با ارتقاء سطح تولید اشتغال در مرحله اول و جلوگیری از وابستگی به دیگران در مرحله بعدی و همچنین حذف هزینه‌های غیر ضروری و توجه به هزینه‌های اصلی در این راستا گام بردارد.

وی اضافه کرد: این نهاد در برنامه‌های مختلف فقرزدایی همواره در کنار دولت بوده و به عنوان سازمان معین دولت در راستای ریشه‌کنی فقر و توانمندی خانواده‌ها تلاش می‌کند.

این مسئول در ادامه همچنین تعداد جهیزیه‌های که از سوی این نهاد در اختیار مددجویان استان تاکنون گذاشته شده را 10 هزار جهیزیه عنوان کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی خراسان شمالی با بیان اینکه سال گذشته 2 هزار جهیزیه برای مددجویان این نهاد تأمین شده است، تصریح کرد: با این وجود هم اکنون یک تعداد از مددجویان در نوبت دریافت جهیزیه قرار داشته که موضوع از طریق این نهاد در حال پیگیری و تامین است.

انتهای پیام/63002/ر30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول