اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد

برگزاری جشن عاطفه‌ها در کشور

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) از برگزاری جشن عاطفه‌ها در 10 مهر امسال در سراسر کشور خبر داد.

برگزاری جشن عاطفه‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین انواری امشب در جمع خبرنگاران در سالن کنفرانس دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت با اشاره به بنیانگذاری کمیته امداد در نظام جمهوری اسلامی به فرمان امام راحل، اظهار کرد: امدادرسانی جزو وظایف ولی امر مسلمین و دستور خداوند است.

*برگزاری جشن عاطفه‌ها در کشور

وی با بیان اینکه امدادرسانی مادی تنها یکی از وظایف کمیته امداد است، گفت: کمیته امداد یک شبکه مردمی و متصل به ولی امر مسلمین با وظیفه ایجاد روحیه سبقت در خیرات و ترویج سنت‌های حسنه است.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی (ره) مردم و حضور آنها را در صحنه یکی از مهم‌ترین استوانه‌های این نهاد خواند و افزود: ایجاد الفت در دل‌های مردم برای امدادرسانی به محرومان جامعه در راستای اجرای دستورات خداوند از مبانی حرکتی اسلام است.

وی از برگزاری جشن عاطفه‌ها با شعار «در انتظار مهر حماسی» در 10 مهر جاری در سراسر کشور خبر داد و خاطرنشان کرد: این جشن از 10 تا 12 مهر برگزار می‌شود.

*ازدواج‌های غیررسمی زنان فاجعه زندگی آنهاست

انواری، با اشاره به معضلات موجود در زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: ازدواج دوباره زنان سرپرست خانوار در جامعه امروز از نظر خانواده و جامعه قبح دارد و تلاش ما و رسانه‌ها در راستای از بین بردن این قبح باشد.

وی متذکر شد: تشکیل خانواده پایدار موجب جلوگیری از بسیاری از انحراف‌های اجتماعی می‌شود و ما نمی‌توانیم حق ازدواج را از خانواده‌ها بگیریم.

این مسئول با تأکید بر اینکه نگاه جامعه باید به زنانی که سرپرست خود را بر اثر عوامل مختلف از دست داده‌اند یکسان باشد، یادآور شد: خانمی که همسر شهید است جایگاه اجتماعی خود را دارد اما به زنی که همسر خود را در اثر تصادف از دست داده در جامعه چندان اهمیت داده نمی‌شود.

وی، ازدواج‌های غیررسمی را برای زنان عمیق‌ترین فاجعه در زندگی آنها دانست.

*خودکفایی 180 هزار مددجوی کمیته امداد

انواری به تحقق حماسه اقتصادی اشاره کرد و یادآور شد: رویکرد کمیته امداد در این راستا سلامت و توانمندسازی خانواده‌ها است.

وی، شناسایی ظرفیت و استعداد خانواده‌ها و سرمایه‌گذاری در حوزه اشتغال را تاثیرگذار خواند و افزود: تاکنون در سال‌های 90 تا 91 تعداد 180 هزار خانواده خودکفا شده و با کسب درآمد ماهانه بالای 500 هزار تومان از دایره پوشش کمیته امداد خارج شدند.

سرپرست کمیته امداد امام خمینی با بیان اینکه 600 هزار فرصت شغلی برای این خانواده‌ها آماده شده است، خاطرنشان کرد: ترویج امر زکات نیز می‌تواند در توانمندسازی خانوارها موثر باشد.

وی زکات و نماز را دو برادر دوقلو خواند و متذکر شد: در جامعه‌ای که نماز اقامه می‌شود نباید زکات را رها کرد.

انواری از جمع‌آوری 85 میلیارد تومان زکات کشور در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: سهم گیلان در این راستا یک‌میلیارد و 550 میلیون تومان بود.

انتهای پیام/84002/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول