اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اشنویه:

جشن عاطفه‌ها فرصتی برای سهیم‌ کردن شادی‌های خود با دیگران است

امام جمعه اشنویه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بر لزوم دستگیری خانواده‌ها از نیازمندان تأکید کرد و افزود: جشن عاطفه‌ها فرصت مناسبی برای سهیم‌ کردن شادی‌های خود با دیگران است.

جشن عاطفه‌ها فرصتی برای سهیم‌ کردن شادی‌های خود با دیگران است

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه، ماموستا مصطفی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: کرم و بخشش دو آموزه با ارزشی است که در دهه کرامت بر آن تأکید داشتیم و اکنون با بازگشایی مدارس و جشن عاطفه‌ها باید میزان پیروی خود از امان هشتم و عشق به تبعیت از ایشان را در عمل اثبات کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، آن را نمودار افتخار ملت ایران در دفاع از مرزها دانست و افزود: شهیدان هشت سال دفاع مقدس نگین افتخار ملت ایران در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های خود است؛ چیزی که شاید در هیچ برهه‌ای از تاریخ نمونه آن دیده نشده باشد.

خاتمی دوران دفاع مقدس را دوران طلایی تاریخ ایران، در ترسیم مسیر روشن حرکت آن برای نسل‌های آینده عنوان کرد و گفت: گرامیداشت این هفته و یادآوری رشادت‌های دلیرمردان آن، می‌تواند ضمن آشناسازی جوانان با این مسیر حرکت، آنان را برای پا گذاشتن در این مسیر روشن ترغیب کند.

وی با اشاره به قدرت کنونی ایران در جهان و بازیگری‌های آن در عرصه‌های بین‌المللی تصریح کرد: سال‌ها است که ایران نقطه توجه بسیاری از کشورهای جهان شده است و این مهم به سبب صلابت، اقتدار و قدرت مانور آن در جوامع بین‌المللی است که همه را مدیون خون شهیدان پاکی است که در راه دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب خود جانانه جنگیدند.

امام جمعه اشنویه با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید، بر لزوم دستگیری خانواده‌ها از نیازمندان تأکید کرد و افزود: جشن عاطفه‌ها فرصت مناسبی برای سهیم‌ کردن شادی‌های خود با دیگران است.

وی با اشاره به آیات و روایات متعدد، بر اهمیت شاد کردن دل‌های مومنان اشاره کرد و گفت: خانواده‌ها باید در تهیه لوازم مدرسه و لباس‌های فرزندان خود اسراف به خرج ندهند؛ چرا که به قطع یقین نزد خداوند پسندیده نخواهد بود که فرزندی به سبب نداری و فقر در مقابل دیگران احساس حقارت و ضعف کند.

خاتمی با اشاره به برخی از فضائل امام رضا(ع)، یکی از صفات مشهور ایشان را کرامت معرفی کرد و افزود: با توجه به اینکه دهه کرامت را نیز پشت سر گذاشته‌ایم، لازم است مومنان با تأسی از این امام همام، کرم و بخشش خود را در قالب هدیه دادن و شاد کردن دل‌های کودکان فقیر، فرزندان خود را در مسیر امام رضا(ع) پرورش دهند و کرامت را از کودکی به آنان بیاموزند.

انتهای پیام/61006/ط30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول