اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت فوتبال کرمان خبر داد

کرمان میزبان مسابقات مقدماتی فوتبال زیر 19سال آسیا

هیئت فوتبال استان کرمان از نیمه دوم مهرماه سال جاری میزبانی مسابقات فوتبال مقدماتی زیر 19 سال آسیا را بر عهده دارد.

کرمان میزبان مسابقات مقدماتی فوتبال زیر 19سال آسیا

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، هیئت فوتبال استان کرمان از نیمه دوم مهر‌ماه سال جاری میزبانی مسابقات فوتبال مقدماتی زیر 19 سال آسیا را بر عهده دارد، مراد حاج‌جعفری رئیس هیئت فوتبال استان کرمان در گفت‌و‌گو با فارس آخرین وضعیت کرمان برای میزبانی این مسابقات را تشریح کرد.

فارس: مسابقات فوتبال مقدماتی زیر 19 سال آسیا از چه تاریخی و با حضور چند تیم آغاز می‌شود؟

حاج‌جعفری: مسابقات مقدماتی زیر 19 سال آسیا با موافقت کنفدراسیون فوتبال آسیا و همچنین فدارسیون فوتبال جمهوری اسلامی با حضور چهار تیم جمهوری اسلامی ایران، عربستان، لبنان و تاجیکستان در قالب رقابت‌های گروه D به میزبانی کرمان و از 16 تا 20 مهرماه برگزار می‌شود.

فارس: این مسابقات در مجموع با حضور چند تیم برگزار می‌شود؟

حاج‌جعفری: مسابقات مقدماتی زیر 19 سال آسیا با حضور 40 تیم و در قالب 9 گروه در قاره کهن برگزار می‌شود که این مسابقات مرحله مقدماتی قهرمانی جوانان آسیا در سال 2014 میانمار است.

فارس: آیا استان کرمان آمادگی لازم برای برگزاری این رقابت‌ها را دارد؟

حاج‌جعفری: با توجه به زمانی که در اختیار ما قرار داشت از زمان اعلام موافقت با میزبانی استان کرمان اقدامات لازم برای میزبانی مناسب کرمان از این مسابقات صورت گرفت، ما چهار زمین تمرین برق‌منطقه‌ای، دانشگاه شهید باهنر، انقلاب و شهرداری را برای تمرینات تیم‌ها در نظر گرفته‌ایم و در کنار آن مسابقات در ورزشگاه 15 هزار نفری شهید باهنر شهر کرمان برگزار می‌شود، همچنین برای اسکان تیم ملی جمهوری اسلامی ایران هتل جهانگردی و سایر تیم‌ها در هتل پارس کرمان در نظر گرفته شده است.

فارس: ناظران کنفدراسیون فوتبال آسیا طی یکی، دو ماه اخیر دو بار از کرمان بازدید کرده‌اند در این زمینه چه مواردی مورد تاکید AFC بوده است؟

حاج‌جعفری: کنفدراسیون فوتبال آسیا تلاش زیادی کرد تا از برگزاری هر چه بهتر مسابقات توسط میزبان اطمینان حاصل کند، به همین منظور طی چند ماه گذشته ناظران AFC طی دو مرحله از امکانات ما برای میزبانی این مسابقات بازدید کردند.

نکته قابل توجه از سوی این ناظران محل اسکان تیم‌ها و زمین‌ها تمرین در کنار مکان اصلی برگزاری مسابقات بود که کرمان در هر دو مرحله از سوی ناظران AFC تائید شد، البته نقاط ضعفی هم وجود داشت که با تلاش همه عوامل هیئت فوتبال و مسئولان استان کرمان این مشکلات برطرف شد.

فارس: میزبانی کرمان از این مسابقات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

حاج‌جعفری: این مسئله را دیگران باید تشخیص دهند، ما تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا پاسخ شایسته‌ای به کنفدراسیون و فدارسیون فوتبال برای اعطای این میزبانی دهیم، البته این میزبانی و نحوه آن می‌تواند، کمک زیادی به رشد ساختار فوتبال در کرمان داشته باشد، امیدوارم هیئت فوتبال استان کرمان با موفقیت این آزمون را پشت سر گذارد.

فارس: و اما صحبت پایانی؟

حاج‌جعفری: از رسانه‌ها تقاضا می‌کنم تا نسبت به پوشش و انعکاس اخبار این مسابقات با ما همکاری کنند و از هواداران و علاقمندان فوتبال  هم درخواست دارم تا تیم ملی جوانان ایران را در مرحله مقدماتی مسابقات قهرمانی آسیا تنها نگذارند و در کرمان هوای این تیم را داشته باشند.

===============

گفت‌و‌گو از عباس آقاملایی

===============

انتهای پیام/80011/ل40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول