اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسعود مرادی:

یک اشتباه نباید کل جامعه داوری فوتبال را زیر سوال ببرد

یکی از داور پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: یک اشتباه و یا اشتباهات یک داور نباید باعث شود که کل جامعه داوری فوتبال ما زیر سوال برود.

یک اشتباه نباید کل جامعه داوری فوتبال را زیر سوال ببرد

مسعود مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: در رشته ورزشی فوتبال به ویژه فوتبال ایران رخدادها و حوادث مختلفی به وجود می‌آید که جزئی از فوتبال است و اساساً زیبایی‌ها و هیجانات این ورزش با این حاشیه‌ها بیشتر می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که عملکرد محسن قهرمانی در بازی تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان که جنجال بسیاری را ایجاد کرده، چگونه ارزیابی می‌کند؟ گفت: در این مورد عملکرد تیم داوری در این دیدار خاص نمی‌خواهم حرفی بزنم، چراکه از یک طرف مطالب را پیشکسوتان داوری بیان کرده و از سوی دیگر حواشی موضوع در حال حاضر از اصل آن که یک اتفاق در دقیقه 4 بازی بوده، بیشتر شده است.

این داور پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: تاکنون بسیاری از رسانه‌ها و حتی اهالی فوتبال گفته‌اند که اشتباهات داوری نیز جزئی از فوتبال است و نمی‌خواهم باز هم این عبارت کلیشه‌ای را مطرح کنم، اما یک سوال مهم مطرح است مبنی بر اینکه آیا تصمیمات داوری حتی اگر اشتباه باشد باید موجب این همه جنجال و هیاهو شود؟

مرادی تاکید کرد: هدف من دفاع از یک داور خاص نیست و نمی‌خواهم در مورد اتفاقات بازی پرسپولیس و سپاهان صحبت کنم، چراکه یک تصمیم موجب شده امروز کل جامعه داوری ما زیر سوال برود.

وی افزود: در چنین شرایطی نمی‌توان خیلی منطقی صحبتی را مطرح و تلاش کرد تا آرامش حاکم شود و سکوت در این مقاطع بهتر است.

*در هیچ جای دنیا یک تصمیم باعث نمی‌شود همه داوران متهم شوند

مسعود مرادی که خود کارنامه قضاوت دیدارهای حساس داخلی و خارجی را دارد، افزود: در هیچ جای دنیا اگر یک داور اشتباهی را حتی عمدی مرتکب شود، کل داوران را متهم نمی‌کنند.

وی افزود: ما بعضی‌ می‌گوییم فوتبال ایران حرفه‌ای است، اما برخی اوقات رفتار و عملکرد ما حرفه‌ای بودن را نشان نمی‌دهد، به ویژه در موضوع داوری همواره یک پای ثابت دلایل شکست تیم‌های ما داوری است.

مرادی در پایان گفت: امیدوارم روزی فرار برسد که اشتباه یک داور موجب زیر سوال رفتن و متهم شدن کل جامعه داوری ما نشود.

انتهای پیام/2302/ی30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول