اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه سپاه شهرستان البرز:

قزوین 90 شهید روحانی دفاع مقدس دارد

نماینده ولی‌فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز گفت: استان قزوین در طول هشت سال دفاع مقدس 90 شهید روحانی تقدیم انقلاب اسلامی کرده که از این میان سهم شهرستان البرز شش روحانی است.

قزوین 90 شهید روحانی دفاع مقدس دارد

حجت‌الاسلام علی مصائبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان البرز در خصوص نقش روحانیت در دفاع مقدس اظهار کرد: استان قزوین در طول هشت سال دفاع مقدس 90 شهید روحانی در راه حفظ آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب تقدیم نظام اسلامی کرده که از این میان سهم شهرستان البرز شش طلبه روحانی است.

وی افزود: روحانیون در طول جنگ تحمیلی علاوه بر انجام امور تبلیغی دینی در جامعه و سنگرها در کنار رزمندگان اسلامی در خط مقدم جبهه‌ها از خاک میهن اسلامی دفاع کردند.

نماینده ولی‌فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز یکی از عوامل مهم ایستادگی و مقاومت مردم در برابر دشمنان در طول هشت سال دفاع مقدس را حضور پررنگ روحانیون در جبهه‌ها، نقش آنا‌ن در بصیرت‌افزایی و روشنگری‌های روحانیون در مورد شناخت دشمنان و تبلیغ در راستای نشر ارزش‌های دینی همانند اهمیت جهاد و دفاع از میهن و تبلیغات فکری مبلغان دینی عنوان کرد.

مصائبی تصریح کرد: در جنگ تحمیلی رژیم بعثی عراق علیه انقلاب اسلامی، بسیاری از روحانیون با لباس مقدس روحانیت در جبهه‌ها حضور داشتند و با به دست گرفتن تجهیزات نظامی در برابر دشمن ایستادگی کرده و وظیفه شرعی خود را در دفاع از دین به جا آوردند.

این مسئول اضافه کرد: اگرچه در طول جنگ تحمیلی خسارات و صدمات متعدد مادی و معنوی بسیاری از جمله نابودی زیرساخت‌های کشور، از دست دادن نیروی انسانی متخصص و با استعداد و عقب‌ماندگی علمی و فرهنگی به انقلاب و کشور وارد شد اما مردم ما توانستند شجاعانه در سایه تدابیر امام خمینی (ره) هشت سال در مقابل انواع تهاجمات، فشارها و تحریم‌های یک‌جانبه دنیا که ارتباطات خود را با ایران قطع کرده بودند، ایستادگی کنند.

نماینده ولی‌فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز ادامه داد: مردم به جهانیان اثبات کردند توانایی خودکفایی در تولید محصولات و تجهیزات مورد نیاز خود را از سوی متخصصان و دانشمندان بومی دارند.

مصائبی خاطرنشان کرد: در هیچ کجای دنیا همانند مردم ایران مردمی را سراغ نداریم که شهادت‌‌طلبانه، داوطلبانه و ایثارگرانه پای در عرصه جهاد و مقاومت گذاشته و بر منیت‌ها و تکبر و غرور خود غلبه کنند و از نتیجه آن هیچ هراسی نداشته باشند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مردم ما با همدلی، اتحاد و وحدت کلمه خود زندگی، خانواده و شغلشان را با شروع جنگ تحمیلی رها کردند و با حضور در صحنه‌های نبرد در پاسداری از ارزش‌های انقلاب حماسه‌ها آفریدند.

نماینده ولی‌فقیه سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز یادآور شد: با نگاهی گذرا به تعداد شهدای روحانیت در کشور با توجه به حضور قشرهای مختلف جامعه در طول هشت سال دفاع مقدس در می‌یابیم حضور روحانیون در جنگ با توجه به جمعیت روحانی کشور در سال‌های 59 تا 67، 11 برابر حضور دیگر قشرهای اجتماعی در صحنه‌های نبرد و جبهه‌هاست.

مصائبی گفت: این امر نشانه پایبندی روحانیت به ارزش‌های انقلاب و پاسداری از آرمان‌های امام راحل و شهداست.

انتهای پیام/77008/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول