اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت الله حسینی بوشهری:

سربازی امام عصر(عج) بزرگترین افتخار روحانیت است

مدیر حوزه‌های علمیه گفت: مهم‌ترین نعمتی که خداوند به ما عنایت کرده، نعمت خدمت به عنوان سرباز امام زمان(عج) است.

سربازی امام عصر(عج) بزرگترین افتخار روحانیت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری در مراسم آغاز سال تحصیلی جامعة المصطفی العالمیه ضمن تبریک مناسبت‌های دهه ولایت و آغاز سال تحصیلی جدید اظهار کرد: ما مشمول نعمت‌های فراوان خداوند هستیم و تنها هنری که باید نشان دهیم، قدرشناسی از این همه نعمت است.

وی افزود: مهم‌ترین نعمتی که خداوند به ما عنایت کرده، نعمت خدمت به عنوان سرباز امام زمان(عج) است.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه اهل بیت(ع) سرمایه‌های گرانبهایی هستند، بیان کرد: جامعة المصطفی زیر سایه اهل بیت توانسته است این همه طلاب خارجی را از سراسر جهان جمع کند.

حسینی بوشهری با بیان اینکه این مرکز زیرنظر رهبری قرار دارد، گفت: هنگامی که گزارشی از فعالیت‌های صدها فارغ‌التحصیل جامعة المصطفی را در سراسر جهان می‌شنوم، بسیار خوشحال می‌شوم.

وی تصریح کرد: خداوند اگر به کسی نعمتی داده، برای خودش حقی قائل شده است و شما باید وظیفه خود را در مقابل خداوند به خوبی انجام دهید و از این فرصت‌های محدود استفاده کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه عمر انسان کوتاه است، گفت: شما باید استعدادها و نیازهای کشور خود را نگاه کنید و بر اساس آن برنامه‌ریزی کرده و به تحصیل علم مشغول شوید.

حسینی بوشهری با اشاره به گزارش‌هایی که در مورد معیشت و بحث مسکن و مشکلات طلاب جامعة المصطفی به هیئت امنا ارائه می‌شود، گفت: تلاش‌هایی برای رفع مشکلات انجام می‌شود، ولی امکانات بسیار محدود است و شما هم باید در کنار تلاش مسئولان صبر و تحمل داشته باشید.

وی افزود: خوشا به حال کسی که مشکلات را برای رسیدن به هدف تحمل کند و شما باید به هدف عالی خود فکر کنید.

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه ما اعتقاد داریم در مقابل تبلیغات بیگانه یک نفر از شما با هزار نفر برابری می‌کند، گفت: اگر سخنی از دل و از دوستداران اهل بیت برآید، ارزش آن از همه چیز بیشتر است.

وی با بیان اینکه غیر از بحث علم باید به پاکی و تقوا نیز اهمیت داده شود، عنوان کرد: اگر مؤمن واقعا مؤمن باشد، همه از او حساب می‌برند، کسی که از خدا نترسد از همه کس می‌ترسد ولی کسی که از خدا بترسد، همه از او می‌ترسند.

انتهای پیام/2258/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول