اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

دنیا تشنه روحانیت شیعه است

نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: استقبال از علمای شیعه در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد که دنیا تشنه روحانیت شیعه است.

دنیا تشنه روحانیت شیعه است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آیت‌الله نوراله طبرسی ظهر امروز در آیین آغاز به کار سال تحصیلی حوزه‌های علمیه مازندران در آمل با بیان اینکه سال تحصیلی مدارس و دانشگاه و حوزه‌های علمیه به صورت نمادین بازگشایی می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه و آموزش و پرورش علم جسمی و بدنی تدریس می‌کنند و آنچه در این مراکز آموزش داده می‌شود محصول و فراورده جسمی است.

وی افزود: رشته‌های حوزه ریشه در علم انبیا دارد.

طبرسی با اعلام اینکه وحی سلطان علم است و علما و بزرگان با علوم وحیانی سروکار دارند، تصریح کرد: بسیاری از علما شاید از نظر شناسنامه‌ای به شهری تعلق داشته باشند اما این افراد مانند آیت‌الله جوادی آملی و حسن‌زاده آملی تنها اختصاص به یک شهر مشخص ندارند و متعلق به  همه جهان اسلام هستند.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران با بیان اینکه استقبال از علمای شیعه در کشورهای مختلف جهان نشان می‌دهد که دنیا تشنه روحانیت شیعه است، افزود: با این شرایط هنوز در عرضه و تقاضای روحانیت دچار مشکل هستیم.

وی با اشاره به اینکه یک‌هزار و 500 مسجد در مازندران وجود دارد که تنها 800 مسجد فعال است، یادآور شد: نبود روحانیون در مساجد موجب این رکود شده است.

طبرسی با اعلام اینکه باید از فضای حوزه‌های علمیه برای گسترش اسلام استفاده کنیم، تصریح کرد: باید به طلاب فضا داده شود تا به نقشه راه برسند و آن را ترسیم کنند.

انتهای‌پیام/86011/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول