اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

روحانیت با شبهات جامعه مقابله کند

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اشاره به اینکه شبهات دینی امروز در سطح گسترده‌ای در دنیا و جامعه رو به گسترش است، گفت: حجم اطلاعات نادرستی که به مردم وارد می‌شود باید از طریق طلاب و روحانیت خنثی شود.

روحانیت با شبهات جامعه مقابله کند

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری صبح امروز در مراسم آغاز به کار حوزه‌های علمیه مازندران در آمل در سخنانی با اشاره به اینکه استان مازندران حق بزرگی به گردن اسلام و شیعه دارد، اظهار داشت: علما و شخصیت‌های بزرگی از این استان در حوزه‌ علمیه قم حضور دارند.

وی با بیان اینکه باید از خود بپرسیم حوزه‌های علمیه چه خروجی دارند و چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد، افزود: دنیای امروز دنیای مقابله با دینداری و دینداران است.

بوشهری با تاکید بر اینکه استکبار هیچ خطری را بالاتر از خطر اسلام برای دنیا نمی‌داند، گفت: انقلاب اسلامی با این عظمت در کل دنیا شکل گرفته است و عرصه را برای فعالیت باقی گذاشته است اما امروز دنیا عرصه را بر همه دینداران سخت می‌گیرد.

این استاد حوزه با اشاره به اینکه دشمنان شب و روز از طریق کلیساهای خانگی تا مفاسد اجتماعی اهدافی را که دارند در جامعه ترویج داده‌اند، تصریح کرد: امروز دشمن از طریق ماهواره‌ها تلاش می‌کند تا نسل جوان را به انحراف بکشاند.

وی با اعلام اینکه دشمن سرمایه‌گذاری جدی در این زمینه انجام داده است، اظهار داشت: اینکه امروز هر روز مسلمانان جهان را می‌کشند و نمونه بارز آن مسلمان‌کشی در کشور سوریه است نشان از همین برنامه‌ریزی دارد.

*مسلمان‌کشی در سوریه برای انتقام از اسلام است

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه این اقدام در سوریه نشان از انتقام از اسلام و تشیع دارد، گفت: فرمانده سابق ناتو در سخنانی گفته بود که به دنبال اشغال کشورهای اسلامی بودند و در برنامه‌هایشان اشغال ایران نیز در دستور کار قرار داشت.

وی با تاکید یادآور شد: امروز حوزه‌های علمیه نقشی دارند که ائمه در عرصه غیبت داشتند.

*فرزندان مسلمان به حوزه‌های عملیه وارد شوند

بوشهری با بیان اینکه امروز نیاز است مانند گذشته که والدین فرزندان خود را به دفاع از مرزهای جغرافیایی می‌فرستادند امروز نیز باید این فرزندان را به سوی حوزه‌های علمیه گسیل کنید، افزود: امروز دفاع از مرزهای معنوی و دینی که در معرض خطر است بسیار مهم‌تر از دفاع از مرزهای جغرافیایی است که اگر مرز اعتقادی و دینی محافظت نشود مرز جغرافیایی برای دفاع باقی نمی‌ماند.

*برنامه‌های آموزشی حوزه متناسب با نیاز روز باشد

وی با اشاره به اینکه نظام آموزشی حوزه نیز باید متناسب با نیازهای جامعه باشد، گفت: باید با ادبیات امروز به مخاطبان آگاهی داده شود.

این استاد حوزه با اعلام اینکه کل توطئه‌های دشمن با یک منش روحانیت نقش بر آب می‌شود، افزود: حوزه‌های علمیه نقش برجسته‌ای در توسعه فرهنگ دینی دارند.

وی با بیان اینکه جهانی شدن مکتب اهل بیت در سایه توسعه حوزه‌های علمیه میسر می‌شود در توصیه به طلاب بیان داشت: طلاب باید خوب بخوانند، عمل کنند و به مردم منتقل کنند تا زمینه حاکمیت دین خدا فراهم شود.

*روحانیت با شبهات جامعه مقابله کند

بوشهری با اشاره به اینکه شبهات دینی امروز در سطح گسترده‌ای در دنیا رو به گسترش است، اظهار کرد: حجم اطلاعات نادرستی که به مردم وارد می‌شود باید از طریق طلاب و روحانیت خنثی شود.

رئیس حوزه‌های علمیه سراسر کشور با اذعان به اینکه روحانیت باید در جامعه نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشند، گفت: علما و روحانیت مرزبانان نظام اسلامی هستند.

وی با تاکید بر اینکه حوزه‌های علمیه باید شخصیت‌هایی تربیت کنند که کل دنیا را متحول کند، افزود: راه سختی است اما باید روحانیت تاثیرگذار باشد.

انتهای‌پیام/86011/ح40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول