اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عقد تفاهم‌نامه کمیته امداد و حوزه علمیه

روحانیون در جلب کمک‌های مردمی نقش پیشتاز ایفا می‌کنند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل نقش روحانیون و طلاب را در جلب کمک‌ها و مشارکت‌های مردمی در رفع نیازمندی آن‌ها بسیار راهگشا اعلام کرد.

روحانیون در جلب کمک‌های مردمی نقش پیشتاز ایفا می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز زلالی ظهر امروز در جلسه عقد تفاهم‌نامه همکاری بین کمیته امداد و حوزه علمیه در اردبیل اظهار داشت: با انعقاد این تفاهم‌نامه درصدد هستیم تا از طریق حوزه‌های علمیه، روحانیون و طلاب مساعدت‌های خیرین و نیکوکاران را ساماندهی کرده تا از این طریق مشارکت حداکثری مردم فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: نیاز داریم تا در کنار مباحث دینی و مذهبی، مسائل انفاق، احسان و دستگیری از فقرا و نیازمندان نیز از منابر علما، روحانیون، مبلغان و طلاب به سمع و نظر مردم استان برسد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل یادآور شد: مردم نیک‌اندیش استان اردبیل همواره آماده‌ رفع نیازهای معیشتی نیازمندان هستند که اگر این مسائل به صورت هدفمند انجام گیرد می‌تواند تاثیرات مثبتی را در جهت فقر‌زدایی در جامعه داشته باشد.

زلالی ادامه داد: 50 درصد حامیان طرح اکرام را هم‌استانی‌ها و شهروندان اردبیلی تشکیل می‌دهند که نشانگر توجه بیش از حد مردم استان به دستگیری از ایتام نیازمند است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های کمیته‌ امداد امام خمینی در خصوص جمع‌آوری زکات در روستاها تصریح کرد: بهره‌مندی از منابر طلاب و روحانیون نیز می‌تواند کمک شایانی را در جهت جمع‌آوری بهتر زکات و همچنین هزینه‌کرد آن در مناطق محروم به همراه داشته باشد.

جمع‌آوری 4 میلیارد تومان زکات در استان اردبیل

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل اظهار داشت: در سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد و 800 میلیون تومان زکات از سطح روستاهای استان جمع‌آوری شده است.

زلالی ابراز ‌امیدواری کرد که در سال‌جاری و با توجه به تفاهم‌نامه‌ همکاری با حوزه‌ علمیه امیدواریم این مبلغ به صورت چشمگیری افزایش یابد.

وی با بیان این‌که مردم مومن و ولایت‌مدار استان همواره برای دستگیری از نیازمندان و محرومان اعلام آمادگی می‌کنند، افزود: طلاب و روحانیون نقش بسزایی را در امر سوق دادن مساعدت‌های مردمی به نهاد حمایتی کمیته‌ امداد امام خمینی ایفا می‌کنند که این امر موجب رفع نیازهای اساسی خانواده‌های بی‌بضاعت می‌شود.

زلالی با اشاره به شبکه‌های نیکوکاری در مساجد و محلات استان تصریح کرد: شبکه‌های نیکوکاری با هدف رفع مشکلات نیازمندان آن محل توسط مساعدت‌های مردم همان محله انجام می‌گیرد تا ضمن حفظ حرمت خانواده‌ها، مردم نیز در جریان هزینه‌کرد مساعدت‌هایشان قرار گیرند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان اردبیل به فعالیت‌های گوناگون این نهاد برای مرتفع ساختن مشکلات معیشتی خانواده‌های نیازمند اشاره کرد و ادامه داد: پرداخت مستمری، اعطای تسهیلات کارگشایی، پرداخت وام محکومان، پرداخت هزینه‌های تحصیلی و ... از جمله خدمات حمایتی است که برای خانواده‌های تحت حمایت ارائه می‌شود.

زلالی توانمندسازی مددجویان تحت پوشش را یکی از مسائل راهبردی این نهاد مردمی عنوان کرد و یادآور شد: پس از شناسایی افرادی که توانایی انجام کار را دارند، دوره‌های آموزشی برای آنان برگزار می‌شود و تسهیلات خودکفایی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

این مسئول تاکید کرد: کمیته امداد امام خمینی در مباحث و مسائل مختلف نیز می‌تواند از همکاری طلاب جهت مرتفع شدن نیازهای اساسی خانواده‌های نیازمند بهره‌مند شود.

روحانیون در منابر خود مردم را به مساعدت‌های بیشتر ترغیب می‌کنند

مدیر حوزه‌های علمیه استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: در این راستا باید منبع محتوایی از سوی کمیته امداد امام خمینی در دست حوزه‌ علمیه قرار داده شود تا طلاب برای منبر خود، از این منابع محتوایی استفاده کرده و مساعدت‌های مردمی را به سوی این نهاد سوق دهند.

حجت‌الاسلام مهدی نوروزی بهره‌مندی از هنر و هنرمندان را یکی از مسائل اساسی برای اطلاع‌رسانی از خدمات کمیته‌ امداد امام خمینی به مردم عنوان کرد و افزود: این نهاد نمی‌تواند چهره‌ خانواده‌های تحت پوشش یا ایتام را نمایان کند که به هیچ عنوان قابل قبول هم نیست اما می‌شود به طرز هنرمندانه‌ای با استفاده از فیلم، عکس، داستان، رمان و ... زیبایی عملکرد کمیته‌ امداد امام خمینی را به مخاطبان نشان داد.

وی عنوان کرد: با اعمال هنرمندانه به خوبی می‌شود بر روی مردم تاثیرات مثبت گذاشت و انفاق و احسان را در بین آنان ترویج کرد.

استاد حوزه‌ علمیه اردبیل با اشاره به مناسبت‌های مختلف دینی و مذهبی در طول سال گفت: 80 روحانی ثابت و 50 استاد حوزه‌ علمیه می‌توانند در طول سال با استفاده از منابر خود به بحث انفاق و احسان بپردازند که این‌گونه هم رسالت پیامبر (ص) را برای مبارزه با فقر در پیش گرفته‌اند و هم موجب شادی ایتام و محرومان می‌شوند.

انتهای پیام/62003/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول