اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه ایرانشهر در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی عنوان کرد

لزوم حفظ شأن لباس روحانیت در ساخت فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی

امام جمعه ایرانشهر با انتقاد از نوع نگاه به روحانیت در فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی گفت: باید شأن لباس روحانیت در ساخت فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی رعایت شود.

لزوم حفظ شأن لباس روحانیت در ساخت فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از دفتر آیت‌الله مکارم شیرازی،‌ حجت‌الاسلام حسین طاوسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایرانشهر در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی از نوع نگاه و تصویری که در حال حاضر در فیلم‌ها از روحانیت منعکس می‌شود انتقاد کرد و گفت: لباس روحانیت نماد حضرت رسول(ص) است و فیلم‌سازان و عوامل دست‌اندرکار تهیه فیلم، سریال و نیز رسانه ملی باید قداست‌ها، حرمت‌ها و شأن این لباس مقدس را حفظ کرده و بر این مهم نظارت داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در ایرانشهر خاطرنشان کرد: متاسفانه عده‌ای از عزیزان که در تهیه فیلم و سریال‌هایی که به نوعی روحانیت در آن باید نقش ایفا نماید بعضا ندانسته و با کم‌توجهی، تصویر و حرکاتی از روحانیت به افکار عمومی نشان می‌دهند که در خور و مناسب شأن و منزلت این قشر فرهیخته نیست.

امام جمعه ایرانشهر گفت: اینکه هنرمندی نقش یک روحانی را ایفا می‌کند و یا افرادی درصدد ارائه فیلم یا سریالی با موضوع روحانیت هستند اشکال ندارد و اتفاقا شایسته تشویق است و باید توجه داشته باشند که این موضوع به گونه‌ای مطرح شود که باعث ارتقای جایگاه روحانیت و حفظ شأن و ارزش این لباس مقدس باشد.

نماینده ولی فقیه در ایرانشهر ضمن اشاره به سیاست‌های کلی شورای عالی مدیریت حوزه علمیه سراسر کشور در ارتباط با مدارس اهل تسنن، طرح درس و آزمون و نوع پیشرفت‌های علمی آنان افزود: طلاب اهل سنت ایرانشهر که برای ارتقای سطح کیفی و کمی تحت نظارت حوزه علمیه مربوطه هستند باید در یک سیستم جامع خاصی تحصیل کنند و این مهم نیاز به ایجاد یک نظام خاص حوزوی دارد تا بتوانند از مزایای قانونی از قبیل معافیت از خدمت سربازی استفاده کنند.

امام جمعه ایرانشهر در پایان گزارشی از عظمت حضور مردم ایرانشهر در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر، حضور مردم به صورت هیئت‌های پیاده‌روی در قالب دسته‌های عزاداری در مناسبت‌های مختلف و اقداماتی که در تحکیم بنیان خانواده‌ها صورت گرفته ارائه داد.

حجت‌الاسلام طاوسی در این دیدار ضمن دعوت از معظم‌له برای سفر به ایرانشهر اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار ایرانشهر مشتاقانه منتظر دیدار با جناب‌عالی بوده و در دیدارهایی که با مردم داریم به دفعات خواستار و مشتاق دیدار با جناب‌عالی هستند.

در این دیدار همچنین درباره تکمیل مصلی بزرگ نماز جمعه حضرت زهرا(س) و ارتقای سطح علمی حوزه‌های علمیه شیعه و سنی، سیاست کلی نظام در رابطه با اهل سنت و هم‌چنین روحانیون مستقر بحث و تبادل نظر شد.

آیت‌الله مکارم شیرازی نیز در این دیدار ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته رهنمودهای لازم را ارائه کرد.

انتهای پیام/2258/ط/آ3004/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول