اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون:

5 هزار طلبه شهید آبروی مضاعفی به روحانیت بخشیده است

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، تعداد شهدای بسیجی طلبه در هشت سال دفاع مقدس را نزدیک به 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: شهادت شهدای بسیجی طلبه و روحانی به روحانیت و حوزه‌های علمیه آبرو و عزت مضاعفی بخشیده است.

5 هزار طلبه شهید آبروی مضاعفی به روحانیت بخشیده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، حجت‌الاسلام علی رضایی دوشنبه شب در حاشیه آیین افتتاح پایگاه بسیج طلاب دارالعلم آیت‌الله اعتمادی شهرستان کاشان اظهار داشت: ما باید بر خود ببالیم در کشوری زندگی می‌کنیم که امام زمان(عج) سکان‌دار آن است و مردم آن در طول تاریخ به ویژه در سه دهه اخیر برای دفاع از اسلام و نظام حاضر شدند از هرچه دارند بگذرند تا کوچک‌ترین جسارتی به دین و مملکت آنها نشود.

وی، با اشاره به اینکه حوزه علمیه برای ادای فریضه دینی خود همیشه در خط مقدم جبهه‌های جنگ با دشمن حاضر بوده یادآور شد: در بین شهدای دفاع مقدس، روحانیون و طلبه‌ها بیشترین شهید را تقدیم انقلاب و اسلام کردند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، تعداد شهدای بسیجی طلبه در هشت سال دفاع مقدس را نزدیک به 5 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشتر شهدای بسیجی طلاب از فرماندهان قرارگاه مرکزی، فرمانده تیپ و فرمانده گردان و متخصص در سلاح‌های جنگی و توپخانه بودند از جمله شهیدان ردانی‌پور و میثمی که از قرارگاه مرکزی بودند.

به گفته این مسئول، شهادت شهدای بسیجی طلبه و روحانی به روحانیت و حوزه‌های علمیه آبرو و عزت مضاعفی بخشیده است.

رضایی، با اشاره به وقوع جنگ‌های بسیار در طول تاریخ بدون اینکه نام مقدس داشته باشند گفت: عنوان دفاع مقدس برای جنگ هشت ساله برای این است که رزمندگان ایرانی بر اساس وظیفه دینی، قرآن، خدا و تبعیت از امام زمان(عج) و برای دفاع از اسلام و جمهوری اسلامی راهی جبهه‌های نبرد شدند.

وی با یادآوری یکی از مصوبات بسیج مبنی بر تشکیل پایگاه‌های بسیج در مساجد، بیان داشت: رزمندگان اسلام نیز برای نبرد با دشمنان اسلام از مساجد که محل مقدسی به شمار می‌رود راهی جبهه جنگ شدند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، جبهه‌های جنگ را دانشگاه بزرگی برای جوانان رزمنده دانست و ادامه داد: در این دانشگاه که نبرد با ابرقدرت‌های جهان بود بسیاری از جوانان رزمنده نمره قبولی گرفتند و به مدارج بالاتری ارتقا یافتند.

این مسئول تصریح کرد: بسیج طلاب حوزه‌های علمیه می‌خواهد پرچم‌دار تکلیف‌محوری باشد چراکه آن را وظیفه اصلی خود می‌داند و برای نشر اسلام با تبعیت از رهبری از همه چیز خود می‌گذرد.

به گفته وی، طلبه بسیجی اهل علم و بصیرت توأمان است و با فرمان‌برداری از ولی‌فقیه در هر زمانی که لازم باشد درس را کنار می‌گذارد و بر اساس تکلیفی که دارد درس دیگری را در جبهه دیگر آغاز می‌کند.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور تأکید کرد: طلاب بسیجی کشور امروز برای دفاع از کیان اسلامی و نظام جمهوری اسلامی در پایگاه‌های حوزه‌های بسیج سراسر کشور آماده هستند.

رضایی، در ادامه با اشاره به تأکید امام راحل بر توجه به دو قشر بسیج طلاب در حوزه‌های علمیه و بسیج دانشجویی در دانشگاه‌ها ابراز داشت: طلبه‌ها در حوزه‌ها و دانشجویان در دانشگاه‌ها اصول نه غربی و نه شرقی، جمهوری اسلامی را فریاد می‌زنند.

این مسئول همچنین با اشاره به اینکه امام راحل فلسفه تشکیل بسیج طلاب حوزه‌های علمیه را پاسخگویی به نیازهای اعتقادی و فرهنگی همه اقشار جامعه دانست متذکر شد: علاوه بر این وظیفه، طلاب و روحانیون این مراکز باید تلاش کنند تا دیگران را نیز رشد بدهند.

انتهای پیام/2406/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول