اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین مطرح کرد

رعایت تقوا و صداقت مهم‌ترین اصول خبرنگاران در اطلاع‌رسانی

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه رعایت تقوا و صداقت مهم‌ترین اصول اطلاع‌رسانی است، گفت: خبرنگاران باید این اصول را به درستی رعایت کنند تا خبر به درستی به مخاطب منتقل شود.

رعایت تقوا و صداقت مهم‌ترین اصول خبرنگاران در اطلاع‌رسانی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام علی نعمت‌اللهی شامگاه چهارشنبه در جشنواره «دین در مطبوعات محلی» و همایش تجلیل از خبرنگاران فعال حوزه دین و فرهنگ که در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: باید روح دینی بر رسانه‌ها حاکم باشد.

وی افزود: تقوا و صداقت مهم‌ترین اصول اطلاع‌رسانی است و خبرنگاران باید این اصول را در رسانه‌ حوزه اجتماعی در یک جامعه دینی رعایت کنند تا بتوانند به درستی در فعالیت‌ خود موفق باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: دین به عنوان یکی از پدیده‌های مهم در عالم بشریت به عنوان پدیده آسمانی از سوی پیامبران برای هدایت انسان‌ها آورده شده که این بیانگر برخوردار بودن جایگاه‌ ویژه‌ آن است.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه رسانه نقش بسزایی در ترویج آموزه‌های دینی دارد، اضافه کرد: دین به عنوان مهم‌ترین رسانه که ارتباط عمیق با بشر برقرار کرده، می‌تواند به خوبی این آموزه‌های را در زندگی انسان‌ جاری کند.

این مسئول با بیان اینکه پیامبران بزرگ‌ترین خبرنگاران عالم هستند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین خبرها از سوی آنان به جهان بشریت داده می‌شد تا از وقوع خبرهایی مانند روز قیامت باخبر شوند بر این اساس آنان اساسی‌ترین خبرها را در تاریخ بشر به جا گذاشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه اکنون رسانه به صورت‌های مختلف شنیداری،‌ تصویری، الکترونیکی و دیجیتالی است، بیان کرد: با توجه به پیشرفت‌هایی که در رسانه صورت گرفته از نظر صنعتی رسانه الکترونیکی در نقطه اوج خود قرار دارد.

نعمت‌اللهی ادامه داد: از طریق این رسانه اطلاعات بیش از دیگر رسانه‌ها و به راحتی در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد که تحقق این مهم بیانگر اهمیت جایگاه رسانه فوق است.

وی با اشاره به اینکه امروز اطلاع‌رسانی و انفجار اطلاعات در دنیا به شکل فزاینده‌ و چشم‌گیری رو به افزایش است، ابراز کرد: هر روز شاهد تحول عظیم در این حوزه هستیم، بر این اساس نباید رسانه‌های گروهی و شفاهی برای ترویج آموزه‌های دینی از آن غفلت کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با بیان اینکه امروز در عصری زندگی می‌کنیم که هجمه گسترده‌ای به آموزه‌های دینی صورت می‌گیرد، یادآور شد: رسانه‌ها می‌توانند در این عرصه در پررنگ کردن اندیشه‌های دینی و خنثی کردن این هجمه‌ها نقش بسزایی داشته باشند.

نعمت‌اللهی با اشاره به اینکه در بین رسانه‌های الکترونیکی، مکتوب و شفاهی بهترین رسانه نوشتاری است، بیان کرد: هیچ چیز جای خواندن و نوشتن را نمی‌گیرد.

این مسئول اضافه کرد: اکنون بیشترین اطلاعات را از طریق الکترونیکی و وب سایت‌های مختلف دریافت می‌کنیم، ولی هنوز خواندن شب‌نامه‌ها، روزنامه‌ها، کتاب و مجله لذت دیگری در بین مردم دارد و این نشان‌دهنده نقش برجسته این رسانه در مطبوعات است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به اینکه دامنه نقش دین در مطبوعات یا نقش رسانه در دین گسترده است، عنوان کرد: خبرنگاران می‌توانند در ترویج معارف اسلامی در بین مردم نقش مهمی را ایفا کنند و قشرهای مختلف جامعه را به خوبی با دین آشنا کنند.

نعمت‌اللهی ادامه داد: خبرنگاران باید آموزه‌های دینی را با تأسی از اخلاق دین‌مداری با ظرافت خاصی این آموزه‌ها را به مخاطبان اطلاع‌رسانی کنند تا به درستی نقش خود را در این عرصه ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه پیام‌دهنده و پیام‌گیرنده، محتوا و ابزار انتقال پیام چهار رکن اصلی انتقال پیام است، ابراز کرد: باید در اطلاع‌رسانی این چهار رکن را رعایت کرد تا پیام به درستی به مخاطب انتقال یابد.

انتهای پیام/77009/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول